Home Editorial Școala de șoferi profesioniști – probleme și soluții

Școala de șoferi profesioniști – probleme și soluții

12
0

Școala de șoferi profesioniști, respectiv categoriile C + CE are multe deficiențe. Există foarte multe insuficiențe din pricina cărora, candidații pentru obținerea permisului de conducere pentru categorii grele ajung în piața muncii total nepregătiți. Cine este de vină pentru aceste insuficiențe și mai ales cum pot fi ele corijate pe viitor astfel încât școlile de șoferi să scoată în piață personal cu adevărat calificat?

Școala de șoferi profesioniști – PROBLEME

  1. Se fac foarte puține ore de conducere

Este absolut inadmisibil ca un candidat să fie ADMIS la proba practică a examenului pentru obținerea categoriilor C + CE după nici 10 ore de conducere. În străinătate, școlile de șoferi vin cu pachete de servicii mult mai bogate, însă și mai scumpe.

Vina pentru faptul că în România nu se fac ore de conducere este egal împărțită între școlile de șoferi și candidați. Școlile de șoferi se grăbesc să facă bani, se grăbesc să ia cât mai mulți elevi, în timp ce elevii doresc să iasă cât mai ieftin cu școlarizarea, fiind dispuși să sacrifice orele de conducere.

  1. Nu se conduce cu încărcătură

Este o diferență foarte mare în manevrarea unui camion încărcat, mai ales pe drumuri dificile, comparativ cu un camion gol. Școlile de șoferi ar trebui nu doar să conducă camioanele de pregătire cu tonaj diferențiat astfel încât elevii să simtă diferența între un camion gol, încărcat pe jumătate sau încărcat maxim, dar ar trebui să învețe elevii și cum să arimeze diferite tipuri de mărfuri.

Din cauza faptului că nu se conduce cu încărcătură iar elevii ies din școală și habar nu au să arimeze mărfurile, companiile de transport care recrutează șoferi începători primesc liber la discriminări și abuzuri, oferind începătorilor salarii mai mici decât titularilor pe motiv că mai trebuie școliți.

  1. Nu se fac ore pe ansamblu cap tractor + semiremorcă

Sunt foarte puține școlile de șoferi din România care dețin ansambluri cap tractor + semiremorcă. Majoritatea merg pe combinația camion + remorcă. Motivul este simplu de înțeles, pentru categoria CE e mai ieftin de cumpărat o remorcă decât un ansamblu complet cap tractor + semiremorcă.

Problema este că elevii ajung ulterior în piața muncii și urmează să lucreze majoritatea pe cap tractor + semiremorcă, nu pe camion + remorcă. După ce că se fac ridicol de puține ore, ele devin total degeaba în momentul în care elevul ajunge în piața muncii și trebuie să conducă un ansamblu total diferit.

Școala de șoferi profesioniști – SOLUȚII

Există o singură soluție pentru această problemă, și anume școala de șoferi profesioniști din România trebuie REFORMATĂ DIN TEMELII. Trebuie să se facă minim 50, 60 de ore de conducere inclusiv garări la rampe, cu diferite tipuri de încărcături, pe diferite tipuri de ansambluri astfel încât candidații care ajung în câmpul muncii să poată fi numiți într-adevăr ȘOFERI PROFESIONIȘTI.

Întrebarea de bază este dacă vom vedea vreodată o astfel de reformă, într-o eră în care pe piața muncii din România și din Europa există un deficit colosal de șoferi profesioniști. Oare nu tocmai acest deficit de șoferi a dus la scăderea drastică în maniera de pregătire a șoferilor profesioniști, care TREBUIE să iasă din școli pe bandă rulantă?

Limitările sunt o problemă pentru oamenii lipsiți de imaginație

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here