Una dintre opțiunile pe care le au cei care doresc să pună bazele unui business în transporturi atunci când vine vorba despre achiziția de camioane este leasingul operațional. Diferența dintre leasing normal și cel operațional este una foarte mare și vom discuta în cele ce urmează mai detaliat despre aceste aspecte, special pentru cei care se gândesc să acceseze o astfel de variantă de finanțare pentru vehiculul cu care doresc să pornească afacerea.
Diferența dintre leasing normal și leasing operațional
Leasingul operațional este mai mult o închiriere, la final de contract camionul rămâne al companiei de leasing. Cu toate acestea, în cadrul contractului de leasing operațional, firma leasing se îngrijește să achite foarte multe costuri legate de camion, pornind de la asigurarea CASCO, RCA, ITP, revizii și așa mai departe.
Leasingul operațional este o metodă foarte comodă de a face business, fără bătăi de cap, fără nervi, fără stres suplimentar, însă din cauza costurilor destul de ridicate cei care optează pentru această variantă trebuie să reușească să ajungă la niște contracte nu foarte bune dar mai ales stabile. Este genul de metodă de lucru pentru antreprenorii care atunci când au nevoie de clienți, cunosc și alte metode pentru a face rost de ei în afară să scadă prețul pe kilometru.
Cât costă un leasing operațional? Ei bine, un contract de leasing operațional, cu toate cheltuielile de mai sus incluse, costă undeva la minim 2500 de euro / lună. Știu, poate să pară o sumă destul de mare dar este vorba despre un camion nou și despre foarte multe cheltuieli destul de mari, incluse în această rată.