În acest moment, pe piața din România există 2254 agenți economici care activează drept „Case de Expediții” pe bursele de transport românești. O cifră destul de îngrijorătoare din punctul meu de vedere, care împărțită la 42 (atâtea județe are România + Bucureștiul) rezultă 53 de case de expediții în fiecare județ din România. Multe, mult prea multe case de expediții care din păcate, nu fac altceva decât să-și bată joc prin lăcomia lor de întreg transportul românesc.
Nu este posibil să vii pe bursa de transport să pui curse cu prețuri de 3-4 lei pe kilometru în ideea în care tu primești poate și mai bine de 10 lei pe kilometru, profitând la maxim de lipsa de unitate a transportatorilor din România. Acești speculanți, acești bișnițari de 2 lei trebuie scoși de pe piață prin reglementări legislative.
Desigur, mulți vor spune că nu se poate interveni în piață, că este vina transportatorilor că acceptă să ia curse pe 3 lei / km. Desigur, este și vina lor, însă atunci când efectiv nu ai alternative, ce poți să faci?
Există mulți transportatori care preferă să meargă pe gol acasă la final de săptămână decât să pricopsească niște expeditori care pentru un pumn de fise ar fi capabili de orice. În momentul în care pe piață intră mii de firme care fac exact același lucru, piața devine suprasaturată și astfel prețurile încep să scadă foarte mult, întrucât fiecare casă de expediție este dispusă la fel ca transportatorii, să ia o cursă pe cât mai puțini bani în loc de cât mai mulți, doar ca să își asigure ciuguleala cea de toate zilele.
Tariful minim pe kilometru – proiectul care ar putea salva transporturile românești
În urma protestelor transportatorilor, cei de la guvern au început să lucreze la un proiect legislativ care are drept scop implementarea unui preț minim pe kilometru, astfel încât să protejeze transportatorii de lăcomia caselor de expediție.
Sincer, ar fi mult mai simplu să impună niște condiții direct caselor de expediții, astfel încât să le scoată de pe piață 90% dintre acestea, întrucât respectul lor față de transportatori efectiv nu mai există, există doar o japcă la drumul mare care trebuie oprită.
Scoaterea caselor de expediție de tip căpușă de pe piața transporturilor ar asigura un mediu de business mult mai sănătos, mult mai profitabil pentru toată lumea și nu în ultimul rând mult mai respectuos în relația dintre așa zișii parteneri de afaceri.
Să rămână pe piață doar casele de expediții care oferă minim 7 RON / KM și problema prețului minim din România este rezolvată cel puțin pe partea care ține de burse. Așteptăm să vedem când va fi implementat acest proiect care prevede instituirea unui tarif minim pe kilometru în transporturile românești.
Sperăm să scăpăm cu această ocazie de căpușele lacome numite case de expediții, care nu fac altceva decât să enerveze prin nesimțirea ofertelor pe care le postează pe bursele de transport, pe toată lumea.
Pe lângă introducerea acestei legii ar mai trebui introducă o lege prin care Casele de expediții/Beneficiarii/Fabricile etc sa plătească în termen de max 15 zile de la primirea documentelor, sunt case de expediții care plătesc la 45 de zile de la primirea documentar asta înseamnă că un transportator face transportul pe bani lui , plătește motorina/rovinieta asigurare absolut totul în momentul efectuării transportului pe banii lui și apoi așteaptă aproape 50 de zile sa își recupereze bani pentru munca lui prestata, și statul are pretenția sa i se plătească dările la timp și bani la angajați sa fie plătiți la timp, dar nu prea este posibil asa ceva când muncești astăzi și îți primești bani pentru serviciul prestat în cel mai rău caz la 50 de zile.
Terminati cu prostiile singuri dar singuri vinovati sunt transportatorii si Anaful care nu is controleaza…restul e can can.In nici o tara nu se merge pe cheltuieli …..asa ca EVAZIUNEA e la ea acasa in Romanica