Home Editorial ÎNFIINȚARE COMPANIE DE TRANSPORT (CAEN 4971) – DOCUMENTE ȘI PROCEDURI

ÎNFIINȚARE COMPANIE DE TRANSPORT (CAEN 4971) – DOCUMENTE ȘI PROCEDURI

282
0
Yellow truck standing on a parking

Înființarea unei firme de transport nu este simplu dar nici dificil, sunt doi pași de urmat, câteva proceduri destul de interesante pe care le vom prezenta în cadrul acestui articol.

Desigur, cine nu are timp de umblat, sau nu dorește bătăi de cap poate să plătească o firmă specializată în înființări societăți, cu costurile aferente bineînțeles, însă cel mai bine ar fi ca fiecare viitor antreprenor să se ocupe personal de această problemă, pentru că va avea destul de multe de învățat pe parcurs.

Înființarea firmei de transport

Aici veți avea de-a face cu 2 instituții mari și late: Registrul Comerțului și ANAF. Dosarul pe care-l veți depune la Registrul Comerțului trebuie să conțină următoarele documente:

  • Rezervarea numelui companiei
  • Actul constitutiv
  • Cazier fiscal pentru fiecare asociat
  • Contractul de închiriere pentru sediul social
  • Acordul asociației de proprietari și al vecinilor (cei care fac sediul acasă)
  • Copie după C.I. pentru fiecare asociat în parte
  • Specimen de semnătură pentru administrator
  • Declarație pe proprie răspundere pentru administrator din ca este capabil să îndeplinească această calitate, trebuie autentificată
  • Dovada depunerii capitalului social la o bancă

După depunerea acestor documente, în aproximativ 3 zile o să primiți certificatul de înregistrare. Acum, va trebui să mergeți la ANAF unde să „dați viață” companiei. La ANAF va trebui să depuneți următoarele documente pentru luarea în evidență:

  • Adresă înaintare documente
  • Certificatul de înregistrare emis de Registrul Comerțului (original + copie)
  • Certificat constatator emis de Registrul Comerțului (original + copie)
  • Actul constitutiv al societății (original + copie)
  • Rezoluție privind admiterea cererii emisă de Registrul Comerțului (original + copie)
  • Contractul de închiriere/comodat pentru sediul companiei (original + copie)

Fiind vorba despre o companie de transport, se presupune că cifra de afaceri va fi peste 60.000 de euro anual așa că va fi necesară și înregistrarea în scop de TVA. Documentele necesare pentru obținerea RO-ului sunt:

  • Declarație pe propria răspundere pentru înregistrarea în scopuri de TVA
  • Dovada depunerii online a acestei declarații
  • Declarația 010 + dovada depunerii declarației pe propria răspundere se depun la ghișeul ANAF de pe raza județului în care compania este înregistrată.
  • Copie după certificatul de înregistrare
  • Copie după certificatul constatator

Obținerea licenței de transport marfă de la ARR

Licența de transport marfă se obține de la ARR, la sediul căruia trebuie depus un dosar care să conțină următoarele documente:

  • cerere de obținere a licenței transport marfă,
  • documentele firmei: certificat de înmatriculare pentru compania care solicită licența, act constitutiv din care să reiasă activitatea de transport rutier, documentul de înființare și statutul.
  • documente care să dovedească faptul că aveți un sediu administrativ/operativ
  • documente care să dovedească faptul că vehiculele sunt întreținute (contract service)
  • cazierul judiciar al managerului de transport și declarație pe proprie răspundere
  • cazier judiciar al companiei și declarație pe proprie răspundere
  • documente care să scoată în evidență capacitatea financiară
  • certificat de competență profesională al managerului de transport (valabil)
  • certificat de atestare profesională și decizie de numire a consilierului de siguranță (ADR)
  • certificat de agreare eliberat de RAR pentru vehicule (ADR)
  • certificat de atestare profesională pentru conducătorul de vehicule (ADR)
  • autorizație eliberată de CNCAN pentru vehicule care transportă mărfuri (ADR CLS7)
  • certificat ITP pentru suprastructuri specializate destinate transportului recipientelor cu gaze lichefiate sau alte mărfuri periculoase (ADR)

Condițiile pe care compania trebuie să le îndeplinească pentru a putea obține o licență transport marfă în România

  1. Să dețină sediu social în România, în incinta căruia să stocheze documentele de lucru.
  2. Să dețină minim un autovehicul înmatriculat în România
  3. Compania deține o persoană calificată drept manager în transporturi, cu certificat profesional valabil, care să îndeplinească și cerința de „bună reputație”.
  4. Managerul de transport nu a fost condamnat la închisoare sau sancționat în alt mod pentru comiterea de fapte grave, național sau internațional (asta înseamnă de fapt „buna reputație”).
  5. Compania trebuie să dețină în cont, anual, minim 9000 de euro sub formă de capital și rezerve pentru primul vehicul utilizat în activitatea de transport, apoi câte 5000 de euro pentru fiecare vehicul utilizat în activitatea de transport.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here