Cursele de UK sunt destul de complicate, mai ales cum când Anglia a decis să iasă din Uniunea Europeană. Există de fapt mai multe motive pentru care șoferii profesioniști aleg să stea departe de Anglia, în cazul în care au libertatea de a alege ce fel de curse să aibă. Evident, este o problemă care se tranșează în cadrul interviului pentru angajare. Însă de ce oare nu mai doresc șoferii profesioniști din România să efectueze curse de Anglia sau mai bine zis ce-i nemulțumește?
De ce fug șoferii profesioniști de cursele de UK?
- UK înseamnă conducere pe partea stângă și pașaport. Este o conducere destul de incomodă în special pentru cei care nu au mai fost niciodată în Anglia sau pentru cei care sunt începători în meseria de șofer profesionist. În plus, pentru a intra în Anglia ca simplu șofer ai nevoie acum de pașaport, un document care nu doar costă bani dar firmele de transport nu oferă nimic extra la venitul salarial dacă șoferul are și acest document cu care poate intra în țările NON-EU.
- Șoferul devine paznic la imigranți. Gratis. Pe toată perioada trecerii din Franța în Anglia, șoferul profesionist este nevoit să stea paznic la remorcă, pentru a nu se trezi cu amenzi uriașe din partea englezilor în cazul în care vreun emigrant reușește să se strecoare în remorcă. Din câte am înțeles, amenzile care se dau acum urcă undeva la 10.000 de euro pentru fiecare imigrant depistat în remorca ansamblului, pentru șofer, și 20.000 de euro pentru companie. Astfel șoferul trebuie să devină paznic la camion și gratis, întrucât firmele de transport nu remunerează șoferii suplimentar.
- Atacurile hoților de prin parcări. În Anglia se fură mai ceva ca-n codru și se poate întâmpla să dai nas în nas cu hoții oriunde, chiar și atunci când te duci la bani, nu este neapărat nevoie să faci pe paznicul la marfă sau la rezervor. Din nou, un risc ce nu este remunerat în vreun fel de către companiile de transport. Apoi, vine întrebarea de bază: din moment ce firmele de transport nu plătesc nimic suplimentar pentru șoferii care fac Anglia, de ce ar mai fi aceștia interesați de o asemenea colaborare? Este exact cazul firmelor care cer ADR la angajare dar la salariu nu oferă nimic suplimentar.
În linii mari, șoferii profesioniști fug de Anglia din pricina riscurilor și a lipsei de recompensare din partea firmelor de transport. Din păcate firmele din România s-au obișnuit să aibă podul plin de cerințe, însă beneficiile pe care le oferă se numără pe degete. Nu este nicio combinație pentru șoferi să se complice cu Anglia dacă nu au nimic de câștigat.