Cea mai corectă metodă de salarizare pentru șoferul profesionist, este de departe plata la oră. Folosirea tahografului facilitează extrem de mult acest tip de plată, întrucât înregistrările oferite de acest aparat indică foarte precis câte ore a muncit un șofer într-o zi. Din păcate în România acest tip de salarizare nu se poate aplica și asta din cauza faptului că majoritatea șoferilor profesioniști au pe contractele de muncă salariul minim pe economie, salariu care în România este 3300 RON brut, 19.96 RON pe oră, brut.
Păi la un calcul simplu, un șofer care muncește 12 ore pe zi, 20 de zile pe săptămână, ar avea de primit 3193.6 RON brut pentru cele 8 ore lucrate normal, și să zicem că 4 ore pe zi sunt suplimentare, plătite +100%, ar mai veni 80 de ore pe lună x 2 = 160 de ore x 19,96 = 3196.6, ar rezulta un BRUT de 6387.2 RON, din care statul ar urma să ia 42.8% impozit, CAS, CASS, șoferul urmând să plece acasă după o lună în care a muncit câte 12 ore pe zi, cu 3653.4 RON net, bani în mână.
Desigur, dacă salariul de încadrare ar fi mult mai mare, să zicem 7000 RON, nicidecum minimul pe economie, lucrurile ar sta oarecum altfel, însă firmele de transport din România caută să plătească cât mai puține taxe la stat, nicidecum mai multe.