Camioanele electrice au început să devină din ce în ce mai vizibile în peisajul transporturilor contemporane și chiar dacă la început, respectiv în urma cu câțiva ani, mulți le luau în derâdere și le considerau niște experimente care cu siguranță vor da greș, astăzi toți producătorii de autocamioane din lume produc și camioane electrice. Desigur, în acest moment camioanele electrice produse sunt folosite strict pentru livrări în orașe, din pricina autonomiei reduse, însă pe viitor, pe măsură ce tehnologia bateriilor se va dezvolta, vom vedea și camioane electrice capabile să parcurgă distanțe mai lungi de 200 de kilometri fără să aibă nevoie de reîncărcare.
Volvo de exemplu, se laudă cu gama FH Electric, camioane capabile să ducă greutăți de până la 44 de tone pe o distanță de maxim 300 de km. Volvo FH Electric pot fi echipate cu baterii de până la 540kWh, baterii ce pot fi încărcate în 9.5 ore la priză AC de 43 kW sau în 2.5 ore la priză DC de 250 kW.
Scania de asemenea, vine cu o ofertă destul de competitivă în acest sector, cu camioane electrice R și S cu baterii de până la 450 kWh care asigură o autonomie de maxim 350 de kilometri. Încărcarea se face în timp record, producătorul suedez garantează o încărcare de la zero % în maxim 90 de minute la o priză de 375 kW. Tonajul maxim pentru aceste camioane electrice de la Scania este de 64 de tone, adică un tonaj normal pentru transportul din ziua de azi.
Acestea fiind spuse, se pare că producătorii de camioane s-au adaptat perfect cerințelor de mediu impuse la nivelul Uniunii Europene și fac progrese destul de rapide în acest sens. Rămâne de văzut ce se va întâmpla în viitorul apropiat legat de autonomiile camioanelor electrice și dacă vor apărea și tehnologii care să le facă față precum hidrogenul.