Biroul Federal German pentru Mobilitate și Logistică a făcut publice cifrele atât pentru luna martie dar și pentru primul sfert al lui 2024, iar conform acestora, lucrurile nu stau deloc bine la capitolul trafic de camioane. Comparat cu aceeași perioadă a anului trecut, kilometri efectuați de camioanele de peste 7.5 tone a scăzut cu 10.9% doar în luna martie. Scăderea de trafic există atât pentru transportatorii locali dar și pentru cei străini. Companiile germane au înregistrat o scădere a numărului de kilometri parcurși cu 11.8%, în timp ce companiile străine au înregistrat o scădere de 9.8%.
Camioanele poloneze, întâlnite foarte des pe drumurile din Germania, au fost destul de mult afectate. Acestea au înregistrat o scădere de 9.9% a numărului de kilometri comparativ cu luna martie a anului trecut. 640.5 milioane de kilometri au parcurs camioanele poloneze în Germania în martie 2024 comparativ cu martie 2023. Companiile lituaniene au avut parte cu o scădere minimă de 0.9%, acoperind o distanță totală de 123 de milioane de kilometri.
Per total, traficul în Germania a scăzut cu 3.1% în 2024 comparativ cu 2023, însumând 9,8 miliarde de kilometri comparativ cu 10.1 miliarde de kilometri înregistrați în primele luni ale lui 2023. Camioanele nemțești au parcurs cu 3,8% mai puțini kilometri în timp ce camioanele poloneze au avut o scădere totală de 1.9%. Oricum, camioanelor poloneze le-a mersi mai bine în perioada ianuarie-martie 2024, beneficiind de 19.3% din totalul kilometrilor parcurși de companiile de transport care au lucrat pe Germania, față de aceeași perioadă a anului trecut (19.1%).
Lituania pe altă parte, se bucură de o creștere de 6.1% pe drumurile din Germania. Cota lor de piață a crescut de asemenea de la 3.4% la 3.7% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Cota de piață a firmelor de transport nemțești a scăzut în Q1 2024 la 56.5%, față de Q1 2023 când aveau o cotă de 56.5%.