În 2020 Hyundai a exportat primele 47 de camioane electrice pe bază de hidrogen, cu zero emisii poluante către Elveția. Este vorba despre modelul XCIENT Fuel Cell, iar aceste camioane sunt deja folosite cu brio în logistică, distribuție și bineînțeles industria operațiunilor de retail. Principiul de funcționare al acestui tip de camion este destul de simplu: singurul lichid nepoluant de pe planetă este apa. Hidrogenul aflat sub presiune în rezervor reacționează cu hidrogenul și produce electricitate alături de apă pură, cu zero emisii poluante.
Hyundai XCIENT Fuel Cell are o autonomie de 400 de kilometri într-un scenariu real, iar camioanele livrate în 2023, aveau deja în 2023 peste 7 milioane de kilometri, fără să se confrunte cu vreo problemă mecanică foarte gravă. Din contră, pe termen lung companiile elvețiene au economisit bani, motorul electric al acestor camioane nu are nevoie de întreținere precum motorul diesel. S-a făcut economie cu uleiul, schimbul de ulei, filtre și așa mai departe.
Ca și specificații tehnice, Hyundai XCIENT Fuel Cell este echipat cu un motor de 350 kW, un rezervor de hidrogen de 31 kg la 350 de bari, o baterie de 72 kWh și un sistem Fuell Cell de 180 kW. În această configurație, în condiții normale de conducere, camionul poate parcurge până la 400 de km cu o singură încărcare de hidrogen.
Anul acesta cei de la Hyundai au de gând să scoată pe piață alte 50 de camioane Hyundai XCIENT Fuel Cell, iar până în 2025 au un target de 1600 de camioane pe care doresc să le comercializeze în Europa. Pe viitor, odată cu intrarea pe piața din Europa, compania anunță că are de gând să aducă și un motor cu autonomie de 1000 de kilometri.