Home Electrice-Autonome Electric sau hidrogen? Pe ce se vor axa producătorii de camioane în...

Electric sau hidrogen? Pe ce se vor axa producătorii de camioane în 2024?

65
0

Uniunea Europeană strânge cureaua când vine vorba despre legile pentru emisiile CO2 cauzate de combustibilii fosili, astfel că în 2024 majoritatea producătorilor de vehicule comerciale au în portofoliu soluții cu emisii zero.

Potrivit raportului „Fuel Cell Electric Vehicles 2024-2044: Markets, Technologies, and Forecasts al celor de la IDTechEx, la mare căutare în 2024 vor fi vehiculele electrice  (BEV – Battery Electric Vehicles) și vehiculele pe hidrogen (FCEV – Fuel Cell Electric Vehicles). Piața pentru vehicule FCEV s-a dezvoltat rapid în ultimii ani.

Doar în 2023 creșterea vânzărilor de camioane pe bază de hidrogen a fost de 293%. Deși cifrele par bune, în practică numărul vehiculelor pe bază de hidrogen este destul de scăzut. În 2021 existau doar 14 astfel de vehicule în Europa, iar în 2023 cifra urcase la 55.

Camioanele electrice în schimb stau mult mai bine, în 2022 erau 1656 la numărătoarea oficială, bariera psihologică de 1000 de bucăți fiind depășită încă din 2021. Oricum, entuziasmul se cam evaporă dacă ne uităm la statisticile legate de numărul de camioane electrice comparativ cu numărul de camioane diesel din Europa.

Este vorba despre 0.6% camioane electrice din întreaga flotă europeană. 96.6% dintre camioanele europene sunt diesel potrivit datelor celor de la ACEA. Tot ACEA estimează faptul că numărul camioanelor pe bază de hidrogen va ajunge la 60.000 până în 2030, în timp ce numărul camioanelor electrice va ajunge la 270.000 în același interval de timp.

Daimler Truck – continuă dezvoltarea modelului pe bază de hidrogen Mercedes-Benz GenH2, care în septembrie 2023 a reușit incredibila performanță de a parcurge 1047 km cu o singură alimentare.

IVECO – în 2024 vrea să aducă pe piață două modele de camioane care au la bază S-Way. Unul este 100% electric și are o autonomie de 500 km, altul este pe bază de hidrogen și are o autonomie de 800 de km.

MAN – cei de la MAN se axează mai mult pe camioane electrice, investind foarte mult în dezvoltarea stației de încărcare MCS capabilă să încarce un camion electric de la 10 la 80 la sută în maxim 30 de minute.

DAF – în acest moment olandezii lucrează șa DAF Innovation H2 ICE, un prototip aflat încă în testare. Anul acesta însă nu vor avea parte de nicio lansare, este un proiect care are nevoie de timp pentru a deveni fezabil.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here