La începutul acestui an, politicul European s-a înțeles asupra țintei CO2 legată de vehiculele grele. Astfel, până la finalul anului 2040, camioanele diesel vor fi complet eliminate din producție. Producătorii de camioane vor trebui să reducă emisiile noilor modele cu până la 45% până în 2030, 65% până în 2035 și 90% până în 2040.
Fedor Unterlohner, manager de transport pentru T&E, afirmă: „UE spune clar producătorilor de camioane perioada când vor fi nevoiți să producă vehicule cu emisii zero. Astfel, producătorii europeni au undă verde să dezvolte din ce in ce mai mult vehicule electrice și pe bază de hidrogen și trebuie de asemenea să fie pregătiți să concureze cu Tesla și rivalii din China”
Legislatorii UE au cazăut de acord asupra faptului că din 2035, aceste ținte CO2 se vor aplica și vehiculelor vocaționale precum gunoierele sau basculantele folosite pe șantiere. Această extensie va afecta încă 7% din piața vehiculelor grele. Negocierile au fost îngreunate și de industria producătoare de combustibili fosili, care dorea o portiță în aceste ținte CO2 pentru e-fuel și biofuel.
T&E estimează că până în 2030 30% dintre camioanele vândute vor atinge țintele UE, și 75% dintre camioanele vândute vor atinge țintele CO2 până în 2040, adică să fie electrice și pe hidrogen. După autoturisme, vehiculele de transport marfă sunt al doilea cel mai mare poluator din Europa.