Volvo este cu siguranță unii dintre cei mai mari producători de camioane din Europa, dacă nu chiar din întreaga lume, alături de giganții de la Scania și Mercedes Benz. Unul dintre cele mai reușite și totodată căutate modele ale lor este Volvo FH Aero pe care-l vom prezenta în cele ce urmează în detaliu.
Volvo FH Aero electric
Noul Volvo FH Aero electric vine motoare ce pot furniza o putere continuă cuprinsă între 330 și 490 kW, respectiv 450 și 666 cai putere. Ca și autonomie, discutăm despre 300 de kilometri pentru versiunea 4×2, varianta cap tractor pentru semiremorcă. Capacitatea bateriei este cuprinsă între 360 și 540 kWh, în funcție de versiunea dorită: cu 4 sau cu 6 baterii. Timpul de încărcare pentru aceste modele este de 9.5 ore pentru priza de 45 kW și 2.5 ore la priza de 250 kW.
Volvo FH Aero pe gaz
Este vorba despre celebrul motor G13, disponibil în 3 versiuni: 420, 460 și 500 de cai, varianta de 500 de cai dispunând de un cuplu maxim de 2550Nm între 980 și 1404 rotații pe minut. Avem de-a face cu motoare Euro 6, cu 6 cilindri și 12,8 litri capacitate. Interesant este efectul pe frâna de motor și efectul pe frâna de evacuare, au valori cuprinse între 200 și 380 kW. Capacitatea totală de ulei necesară funcționării acestui motor G13 este de 35 de litri.
Volvo FH Aero pe motorină
Pe partea de motorină oferta este mult mai bogată, avem motoare D13 de 420 de cai, 420 de cai cu i-Save, 460 de cai și 460 de cai cu i-Save, 480 de cai și 480 de cai cu i-Save, 500 de cai și 500 de cai cu i-Save și 540 de cai alături de varianta 540 de cai cu i-Save. Diferența între motoarele i-Save și cele normale o fac frâna de evacuare și frâna de motor. Pentru motoarele D13 cu i-Save frâna de evacuare este mai slabă iar frâna de motor este mai puternică. Motoarele D13 sunt clasicele cu care Volvo ne-a obișnuit, 12.8 litri cu un raport de compresie de 18.0:1. Intervalul de schimb ulei pentru aceste motoare este la 150.000 de km sau o dată pe an, uleiul recomandat fiind clasicul VDS4.
Cutii de viteze
Volvo FH Aero poate fi echipat cu 5 modele diferite de i-Shitf și un model I-Shift Dual Clutch, capabile să suporte sarcini maxime cuprinse între 44 și 100 de tone. AT2412 – 44 tone, AT2612 – 100 tone, ATO2612 – 100 tone cu dispozitiv de reducere a turației, AT2812 – 70 tone, ATO3112 – 100 de tone cu dispozitiv de reducere a turației. Pentru i-Shift Dual Clutch există modelul SPO2812 și suportă o sarcină maximă de 80 de tone.
Modele de cabine
Globetrotter XXL oferă, de asemenea, condiții de locuit sigure și confortabile pentru până la două persoane, dar și confort sporit de odihnă într-o cușetă mai mare și mai lungă – datorită lungimii extinse a cabinei.
Cabina Globetrotter XL (CAB-XHSL) oferă condiții de odihnă sigură și confortabilă pentru până la două persoane, dar și mai mult spațiu de depozitare, datorită înălțimii suplimentare. Înălțimea interioară a cabinei este de 220 cm (211 cm la capacul compartimentului motorului).
Cabina Globetrotter (CAB-HSLP) oferă condiții în plus de odihnă confortabilă pe timp de noapte pentru maxim două persoane. În plus, structura sa verticală vă oferă foarte mult spațiu de depozitare suplimentar. Înălțime interioară 205 cm (196 cm la capacul compartimentului motorului).
Cabina de dormit (CAB-SLP) oferă condiții optime de odihnă pe timp de noapte pentru până la două persoane. Înălțime interioară 171 cm, 162 cm la capacul compartimentului motorului.
Cabina de dormit cu plafon coborât (CAB-LSLP) și suspensie pentru cabină permite extinderea suprafeței de transport de deasupra cabinei. Înălțime interioară 147 cm, 138 cm peste capacul compartimentului motorului.