Munca de șofer profesionist la prelată este considerată a fi una dintre cele mai dificile comparativ cu bascula, frigo, cisternă sau platformă, întrucât necesită foarte mult efort fizic, cunoștințe temeinice în ceea ce privește arimarea mărfii alături de conduită preventivă în conducere în timpul efectuării curselor.
Tânăra generație de șoferi profesioniști care vine din urmă, formată chiar și din tineri de 18 ani fuge de această prelată și îmbrățișează oarecum genul acela de mentalitate conform căreia, șoferul trebuie să stea doar la volan, să nu facă nimic altceva, să nu încarce să nu descarce, să nu arimeze marfa, etc.
Ei bine, clipul de mai jos prezintă munca la prelată în adevăratul ei sens, cu bune și cu rele și spre surprinderea multora, există și avantaje la acest tip de transport. Unul dintre ele este specificat chiar Gabulea în secțiunea pentru comentarii:
„@Gabulea 3 weeks ago
Eu de asta am ales prelata pentru ca îmi oferă oportunitatea sa fac mișcare si sa nu duc la vârsta mea o viață sedentară.”
Iată unul dintre motivele de a lucra la prelată mai puțin luate în calcul de tinerii șoferi profesioniști, și anume forma fizică. Deseori în societate, șoferul român profesionist este descris ca fiind o persoană supraponderală iar acest lucru se întâmplă din cauza sedentarismului în special în cazul transporturilor în care șoferii nu fac altceva în afară să conducă. Sedentarismul este de departe cel mai mare dușman al șoferului profesionist, sedentarism care poate aduce în prim plan diverse boli precum hemoroizii sau afecțiunile cardiace.