Home Camioane Uniunea Europeană ia măsuri suplimentare legate de emisiile camioanelor, greutate și dimensiune

Uniunea Europeană ia măsuri suplimentare legate de emisiile camioanelor, greutate și dimensiune

204
0

Parlamentul European a luat decizii săptămâna aceasta în vederea atingerii țintelor legate de climă, în cadrul Comitetului de Mediu, Sănătate Publică și Siguranță Alimentară, votând în favoarea noilor valori pentru emisiile CO2 permise pentru camioane. Comitetul de Transport și Turism a adoptat această modificare ce are de gând să schimbe și regulile în ceea ce privește greutatea și dimensiunea în cadrul transportului rutier de mărfuri. Astfel, emisiile poluante pentru camioane și autobuze vor trebui să scadă cu 45% până în 2030, cu 65% până în 2035 și cu 90% până în 2040.

„Textul de lege emis astăzi de Parlament este oarecum dezamăgitor. Pe termen scurt și mediu, nu există semne clare asupra faptului că va exista infrastructura necesară pentru atingerea țintelor, cel puțin în zona urbană. Țintele pentru reducerea emisiilor Co2 sunt departe de rețeaua de alimentare cu combustibili alternativi și realitatea cu care se confruntă afacerile în Europa” spune Raluca Marian, director IRU.

Propunerea Parlamentului European de a impune obiective obligatorii de achiziție pentru HDV-uri cu emisii zero operatorilor mari de flote nu figurează în textul final de lege, a menționat IRU. În schimb, Comisia a fost însărcinată să raporteze despre nevoia potențială și impactul inițiativelor de creștere a ponderii HDV-urilor cu emisii zero, inclusiv sporirea implementării HDV-urilor cu emisii zero deținute sau închiriate de marii operatori de flote.

În aceeași zi, deputații europeni din Comisia pentru Transport și Turism au votat cu 26 împotriva 11 în ceea ce privește revizuirea regulilor de greutate și dimensiuni ale transportului rutier. Ajustările propuse modifică limitele pentru camioanele și autobuzele implicate în transportul rutier internațional și includ creșterea greutății și lungimii maxime a camioanelor cu emisii zero cu patru tone pentru a găzdui baterii sau celule de hidrogen, permițând o capacitate suplimentară de încărcare.

TRAN sprijină de asemenea operațiunile transfrontaliere folosind combinații de 44 de tone, dar Comitetul a confirmat data de eliminare treptată pentru camioanele normale propusă de Comisie pentru 2034, după care măsura de facilitare transfrontalieră de 44 de tone se va aplica numai operatorilor cu vehicule cu emisii zero.

De asemenea, IRU a reacționat deja la acest stimulent, declarând că, pe măsură ce utilizarea vehiculelor grele cu emisii zero este de așteptat să crească, nu este clar cum va fi implementată infrastructura necesară. Permiterea temporară a combinațiilor de vehicule cu o greutate maximă autorizată de 44 de tone și apoi interzicerea acestora din 2035 nu oferă securitate juridică pentru sector.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here