Guvernul UK caută măsuri pentru a rezolva criza de șoferi profesioniști din țară, iar una dintre propuneri este scăderea vârstei de acces în meserie la 18-20 de ani. Departamentul de Transport a început consultările pentru a căuta măsuri pentru rezolvarea crizei de șoferi profesioniști. Propunerea lor este să facă meseria de șofer profesionist mai atractivă pentru tineri dar și îmbunătățirea procesului de training.
Una dintre soluții reprezintă ridicarea limitei de vârstă pentru șoferii de autobuze și autocare. Momentan, tinerii de 18-20 de ani pot conduce autobuze și autocare în UK doar pe rute care nu depășesc 50 de kilometri. Departamentul de Transport dorește eliminarea acestei limitări, care va permite șoferilor să conducă pe distanțe mai lungi inclusiv pe ruta Londra – Manchester. Se dorește de asemenea o soluție pentru a grăbi procesul de training pentru viitorii șoferi HGV, autobuze și autocare. Propunerea DT ar permite tinerilor să înceapă pregătirea teoretică imediat, fără să mai aștepte după o licență temporară. Astfel, timpul de training s-ar diminua semnificativ.
Criza de șoferi profesioniști HGV este o problemă destul de mare, care are impact direct asupra lanțului de aprovizionare. Datele oficiale indică faptul că această lipsă de șoferi profesioniști este de 6.6%. Departamentul de Transport crede că această problemă poate fi rezolvată astfel:
- Încurajând tinerii să aleagă meseria de șofer profesionist. Trebuie eliminată limita de vârstă pentru rutele de autocar mai lungi și acest lucru va deschide noi oportunități pentru tineri.
- Îmbunătățirea eficienței trainingurilor. Permițând accesul timpuriu la teorie și trainingul off-road ar grăbi considerabil procesul de calificare în meseria de șofer profesionist.
Industria agreează propunerea dar se teme de riscuri
Consultările au fost primite cu optimism din partea industriei, Confederația Transportului de Pasageri și-a exprimat suportul pentru această inițiativă, crezând că măsurile vor avea un impact pozitiv asupra crizei de șoferi profesioniști din sectorul autobuzelor și autocarelor. Road Haulage Associaton de asemenea suportă inițiativa, spunând că-i așteaptă pe tineri să îmbrățișeze meseria de șofer profesionist. UK Logistics de asemenea agreează propunerea dar avertizează și asupra riscurilor, spunând că pentru mai multă siguranță, trainingul în sectorul HGV nu trebuie grăbit de niciun fel.
„Permițând tinerilor să înceapă pregătirea teoretică înainte să aibă u permis temporar îi va ajuta în carieră. Să nu uităm însă de faptul că aceste vehicule cu asemenea dimensiuni și tonaje necesită multă îndemânare și pregătire. Este o industrie foarte reglementată din punct de vedere legislativ și pe bună dreptate. Noi ne vom asigura de faptul că toate trainingurile necesare acestei calificări vor fi sigure înainte ca șoferii să pornească la drum” spune Chris Yarsley, Manager de Politici Legislative pentru Transportul de Marfă în cadrul Logistics UK.