Este vorba despre o schemă de ajutor (HG 153/2024) acordată de Guvern transportatorilor și este valabilă până la finalul acestui an. Acest ajutor se acordă trimestrial companiilor care efectuează transport de marfă cu vehicule cu MMTA de minim 7.5 tone.
Companiile care doresc să beneficieze de acest ajutor trebuie să depună o cerere la ARR alături de documentele justificative în maxim 30 de zile de la încheierea trimestrului pentru care se dorește recuperarea banilor. ARR are termen de 30 de zile lucrătoare pentru a soluționa aceste cereri și pentru a trimite un răspuns pozitiv sau negativ.
Ce condiții trebuie să îndeplinească transportatorii pentru a beneficia de compensație
- Să dețină licență de transport eliberată de România
- Să nu fie declarați inactivi de ANAF
- Să nu beneficieze de alte compensații
- Să alimenteze de la stațiile autorizate
- Să nu fie în procedura de executare silită
Ce documente trebuie să depună transportatorii la ARR
- Copie a contractelor încheiate cu stația de distribuție carburant – daca este cazul
- Copie de pe dovada deținerii dispensarului electronic daca este cazul
- In cazul alimentarii de la o stație de distribuție “en detail”, un borderou centralizator cu toate alimentările, completat in baza informațiilor din facturile de achiziție.
- Declarație pe proprie răspundere ca nu a beneficiat de alte ajutoare similare
- Declarație pe proprie răspundere privind încadrarea in categoria întreprinderilor mici si mijlocii.
- Factura însoțita de anexe. Factura in sine nu poate constitui justificare pentru acordarea ajutorului. Trebuie sa fie însoțita de anexe care sa cuprindă stația de alimentare, data alimentarii, numărul de înmatriculare al vehiculului alimentat, numărul cardului sau al inelului emițător/receptor după caz, cantitatea de combustibil alimentata, numărul de kilometri înregistrați la bordul autovehiculului la data alimentarii.