Există destul de multe oferte online care se adresează proprietarilor de camioane care doresc să lucreze ca sub contractori în afara țării (tracționiști pe tur – retur sau comunitate), însă tarifele sunt destul de mici. Majoritatea se zbat între 1.2 și 1.3 euro / km, în situația în care de la 1 ianuarie 2024 majoritatea statelor din Uniunea Europeană au majorat taxele de drum. Evident, 90% dintre ofertele destinate tracționiștilor internațional sunt cu taxele incluse.
Colac peste pupăză, după ce că se oferă doar 1.2 euro pe kilometru, după ce că se oferă 1.2 euro pe kilometru cu taxele de drum incluse, mai apare în discuție și plata facturilor la 60 de zile. Deci un tracționist internațional muncește o lună întreagă, emite o factură, apoi primește banii la 60 de zile de la data emiterii. 60 de zile de la data emiterii care de fapt sunt vreo 70 în realitate, cunoaștem cu toții sistemul și cum se trage de timp când vine vorba despre plăți.
Acum vine întrebarea de 100 de puncte: cum poate cineva să muncească astăzi și să-și primească banii abia peste 2-3 luni de zile? Cum poate funcționa un asemenea sistem mai ales în cadrul unui business precum transporturile, unde zilnic este nevoie de bani pentru rulaj. Foarte multă lume își pune întrebarea de unde fac rost de bani de rulaj firmele de transport care își câștigă existența prin subcontractări?
Este un sistem total împotriva conceptului de business sănătos, care nu face altceva decât să genereze probleme pentru toată lumea, inclusiv pentru șoferii angajați pe camioanele folosite la tracțiune internațional, care de multe ori își primesc la rândul lor banii cu întârziere, sau dacă au „baftă”, nu-i mai primesc niciodată, țepele în România s-au înmulțit alarmant în domeniul transporturilor, din păcate. Pare un sistem conceput astfel încât TOATE AVANTAJELE să fie în curtea unui singur partener dintre cei doi care participă la afacere.
Singura motivație pentru cei care acceptă să facă tracționeală internațională în aceste condiții le leagă probabil de numărul destul de mare de kilometri, alături de posibilitatea de a mai recupera o parte din taxele de drum, din accize și din TVA. La final de lună însă, dacă punem toate socotelile cap la cap, tot nu poate să fie un business sustenabil.