Home Camioane Supraimpozitarea concurenței neloiale – soluția pentru combaterea prețului mic pe kilometru?

Supraimpozitarea concurenței neloiale – soluția pentru combaterea prețului mic pe kilometru?

612
0

De luni bune se tot vorbește în mediul online despre implementarea unui tarif minim pe kilometru, în sfera transporturilor de mărfuri din România. S-a ajuns la un tarif pe kilometru uneori sub 3 RON, mai mic chiar decât la taximetre, în special din cauza concurenței neloiale și a companiilor de transport care reușesc să-și creeze anumite avantaje pe piață și astfel, să funcționeze cu un tarif sub tariful pieței. Întrebarea de bază este cum se poate rezolva această problemă a concurenței neloiale din moment ce Guvernul, în afară de comisii, nu face absolut nimic?

Una dintre metodele prin care concurența neloială poate fi eliminată din piața transporturilor de mărfuri implică ANAF, o instituție publică capabilă la orice oră să controleze din punct de vedere fiscal orice companie, mai ales acum cu introducerea noului sistem e-Factura. Din moment ce toate facturile companiilor de transport trec și pe la ANAF, dacă ar exista un tarif minim de referință, această instituție ar putea să vadă foarte clar cine merge sub prețul pieței și ar putea lua măsuri pe loc, precum supra impozitarea celor responsabili de concurență neloială.

Din păcate în România există o fugă nebună după muncă, nu după bani iar antreprenorii trebuie să înțeleagă faptul că banii vin în timp de la sine dacă ești om serios. Marile firme de transport din România sunt cele care practică cele mai mici tarife și astfel, dacă s-ar implementa un tarif minim, ar avea și micii transportatori șanse să prindă niște curse plătite omenește. Căci dacă ne uităm pe bursele de transport din România, ne facem cruce cu stânga, nu alta. Foarte multe curse au prețuri care de cele mai multe ori, nu acoperă nici măcar prețul combustibilului.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here