Home Camioane Statistici DVSA – 1 din 4 camioane sunt supraîncărcate

Statistici DVSA – 1 din 4 camioane sunt supraîncărcate

52
0

DVSA a făcut public la finalul anului trecut un studiu conform căruia, între iulie 2022 și martie 2023, 1 din 4 camioane care au circulat în Anglia au fost supraîncărcate. Lucrurile sunt și mai interesante când ne uităm la statisticile detaliate care ne furnizează niște informații incredibile: deși numărul camioanelor non-GB verificate de DVSA este mai mare decât numărul camioanelor înmatriculate în GB și verificate de DVSA, rata interdicțiilor din cauza problemelor mecanice este de 23,8% în cadrul camioanelor înmatriculate în UK și doar 19,3% în cazul camioanelor non-GB.

Dar de ce camioanele non-GB sunt mai des verificate de DVSA oare?

„Examinatorii DVSA pot efectua vizite la operator și evaluări la birou pe vehiculele din GB care fac parte din schema de licență de operator, așa că există multe modalități de a verifica conformitatea. Nu putem face acest lucru cu vehicule/operatori din alte țări, așa că este esențial ca DVSA să efectueze mai multe verificări rutiere pe vehicule și șoferi non-GB pentru a asigura siguranța pe drumurile noastre.” Afirmă DVSA.

Când vine vorba despre orele de conducere și repaus, datele oficiale de asemenea scot în evidență faptul că șoferii non-GB sunt mai conștiincioși și mai bine pregătiți decât cei care lucrează doar pe insulă. Potrivit datelor oficiale DVSA, amenzile date șoferilor non-GB sunt cu 4% mai puține față de amenzile date șoferilor din UK.

O tendință similară poate fi observată și atunci când vine vorba de supra tonaj. Potrivit propriilor cifre ale DVSA, rata de interzicere a supraîncărcărilor în rândul autovehiculelor non-GB a fost cu peste 4% mai mică decât a vehiculelor GB. Acest set de date a fost, fără îndoială, cel mai revelator din cea mai recentă actualizare a DVSA. Datele indică faptul că, între iulie 2022 și martie 2023, peste 1 din 4 camioane din Marea Britanie au fost supraîncărcate.

Cifrele se pot datora penuriei de șoferi, deși rapoarte recente au indicat că deficitul a fost atenuat într-o anumită măsură de la vârful din toamna anului 2021. O altă posibilitate este pur și simplu nevoia de a reduce costurile prin înghesuirea cât mai multor mărfuri posibil în fiecare camion, chiar dacă asta ar putea implica amendă pentru o suprasarcină. Deși aceasta a fost întotdeauna o potențială motivație, din martie 2022 au existat presiuni inflaționiste severe asupra firmelor de transport, din cauza prețurilor ridicate ale combustibilului declanșate de invazia Ucrainei de către Rusia.

Cu toate acestea, cifrele nu arată bine pentru camioanele venite din afara UK atunci când vie vorba despre amenzi. Astfel, în perioada iulie 2022 – martie 2023, companiile din UK au fost amendate de 1907 ori, în timp ce companiile care au venit din afara UK au fost amendate de 10956 ori. Cum motivează DVSA aceste amenzi mult mai numeroase aplicate companiilor de transport și șoferilor care vin din afara UK? Ei bine, DVSA spune că nu are puterea de a duce o companie străină în tribunal, ala că amenzile sunt aplicate în cazul lor la marginea drumului.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here