Home Istoria Transporturilor Sentinel Steam Wagon No. 753 – străbunicul camionului modern cu o „poveste...

Sentinel Steam Wagon No. 753 – străbunicul camionului modern cu o „poveste de viață” fantastică

75
0

Camionul Sentinel cu numărul 753 a fost fabricat de inginerii Alley și MacLellan în Glasgow, în anul 1914 și este cel mai vechi camion Sentinel din lume care încă funcționează. 

În anul 1905 Alley și MacLellan au început să  fabrice camioane pe abur, iar în scurt timp au căpătat o cotă de piață incredibilă cu modelul lor de 4 tone. Din cauza cerinței foarte mari pentru acest model, cei doi au trebuit să își mute fabrică în anul 1916 în Shrewsbury. 

Camionul a fost vândut către Alexander Runcie, transportator în Inverurie, iar mare parte din restul vieții și-a petrecut o cărând bunuri în această localitate. În anul 1945 ajunge să facă parte din flota McIntosh în zona Huntley, de unde a fost și recuperat în anul 1966, dezasamblat parțial și propus pentru restaurare.

Camioanele Sentinel erau incredibil de simple, robuste și dispuneau de un boiler vertical eficient, boiler care dacă ajungea pe mâinile unui fochist cu experiență, transforma camionul între unul fără competiție. Boilerul mai mic funcționa la o presiune relativ mare pentru acele vremuri, de aproximativ 15,8 Bari și livra abur foarte încins spre motorul cu doi cilindri și 8 valve. 

Circuitul era eficientizat întrucât aburul evacuat preîncălzirea apa care urma să intre în boiler aproape de temperatura de fierbere în condiții de mers normal. Aceste camioane se foloseau de obicei și cu remorcă, fapt ce le permitea sa poate transporta până la 10 tone de marfă.  

De la mijlocul anilor 1920 design-ul a fost refăcut prin apariția pe piață a camionului Super Sentinel. Forma sa finală a luat un anul 1934 prin celebrul S-Type care beneficia de un motor cu patru cilindri și instalație electrică completă, fiind capabil să ruleze cu viteze cuprinse între 45 și 60 de mile pe oră (70 – 100 KM/h). Ultimul lot de camioane Sentinel a ieșit pe poarta fabricii în 1956 cu destinație Argentina. 

Previous articleUNTRR cere clarificări legate de diurnă 
Next articleAnaliză. Ce aduce nou de fapt REGULAMENTUL (UE) 1054 din 15 iulie 2020
Limitările sunt o problemă pentru oamenii lipsiți de imaginație

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here