Home Editorial Salarizarea șoferilor profesioniști în România – câți bani oferă angajatorii în 2021? 

Salarizarea șoferilor profesioniști în România – câți bani oferă angajatorii în 2021? 

5188
0
Salarizarea șoferilor profesioniști

Cei care doresc să se angajeze șoferi profesioniști în România, nu internațional, mai ales dacă sunt începători și doar ce și-au luat permisul de conducere categoriile C, CE, se întreabă cam câți bani ar putea să primească pentru o lună de muncă.

Am dat o tură pe OLX pentru a vedea cam care sunt ofertele disponibile. Din păcate, deși există foarte multe oferte adresate șoferilor profesioniști care doresc să lucreze în România (1645 mai exact), puține anunțuri conțin detalii concrete despre salarizare.

Acest lucru nu este în regulă, o companie care angajează și umple o pagină de pretenții și cerințe, ar trebui să aibă respect față de angajat și să treacă măcar la coada anunțului și beneficiile, inclusiv salarizarea. 

După câteva ore de frunzărit OLX-ul în lung și-n lat, am reușit să-mi fac o idee despre salarizarea generală pe România, pentru șoferii începători și pentru șoferii experimentați, la prelată, frig sau ADR. 

Ce salariu poate să primească în România un șofer profesionist începător? 

Un șofer începător poate să primească pentru lucrul în România un salariu cuprins între 3000 și 4500 RON, însă din păcate cele mai multe curse la care se acceptă începători sunt de tip tur-retur, adică se încarcă din România, se descarcă în UE, se încarcă din UE și apoi se vine acasă în România. Cele mai mari șanse de angajare pentru începători sunt pe basculante simple de tip Iveco Trakker, în șantiere. 

Ce salariu poate să primească în România un șofer profesionist cu experiență? 

Salariile pentru șoferii profesioniști cu experiență nu sunt cu mult mai mari față de cele ale începătorilor și diferă în funcție de tipul de camion pe care lucrează, în funcție de tipul de marfă transportată: prelată, frig, ADR, basculă, etc. Aceasta este țara din păcate, una aflată la coada clasamentului în UE din punct de vedere al nivelului de trai, al puterii de cumpărare. Cea mai săracă țară din UE nu poate să ofere cetățenilor salarii cum oferă puteri mondiale precum Franța, Germania, Austria sau Suedia. 

Salarizarea la prelată 

Cele mai multe locuri de muncă destinate șoferilor profesioniști în România, sunt la prelată. Pentru șoferii care au experiență și doresc să muncească la prelată în România, salarizarea este cuprinsă între 4500 și 5500 RON, dar multe firme oferă anumite bonusuri care mai pot urca puțin nivelul venitului salarial. Este cu siguranță mult mai puțin față de cât se câștigă pe comunitate sau ca emigrant într-o țară europeană, însă acesta este sacrificiul pe care trebuie să-l accepte cei care doresc să fie aproape de familie în România. 

Salarizarea la frig

Ofertele de muncă pentru transportul frigorific sunt foarte puține, întrucât este considerat oarecum o muncă mai lejeră față de prelată, și mai curată față de munca pe basculantă. Salarizarea pentru frig este cuprinsă între 4000 și 6000 RON, în funcție de ce fel de curse trebuie efectuate. Sunt cazuri în care salarizarea pe frig este mai bună decât pe prelată întrucât și răspunderea este mai mare față de marfă în unele cazuri.

Salarizarea la basculă 

Este cu siguranță cea mai slabă dintre toate întrucât este sectorul începătorilor. În plus, munca este mult mai lejeră decât la prelată sau la frig, întrucât marfa nu trebuie asigurată. Așadar muncă fizică aproape de zero pe basculă. Salarizarea la basculă, conform ofertelor de muncă de pe OLX, este cuprinsă între 3000 și 4500 RON, în funcție de ce se transportă și unde. Este genul de job care îți permite să fii seara acasă. 

Salarizarea la cisternă ADR

Salarizarea la cisternă ADR este de departe cea mai bine plătită, cu toate că este mult sub media salarizării din  țările occidentale. Dacă în străinătate, un șofer profesionist cu experiență poate câștiga lejer 3500-4000 de euro/lună muncind pe cisternă ADR, în România se oferă în medie între 5000 și 7000 RON. Este mult mai bine față de prelată sau frig dar și răspunderea este mult mai mare. Odată cu responsabilitatea crește și salarizarea, care mai depinde evident de ce fel de curse se desfășoară.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here