După cum bine știm, în primăvara acestui an s-a dat o lege prin care vârsta la care tinerii pot deveni șoferi profesioniști a scăzut de la 21, la 18 ani. Pe vremea aceea se spunea că era o lege care ar trebui să rezolve penuria de șoferi profesioniști din România, în mass media vehiculându-se caraghioasa cifră de 70.000 de șoferi profesioniști lipsă pe piața muncii. Absolut ridicolă acea cifră.
În realitate nu s-a rezolvat nimic, este în continuare nevoie de șoferi iar patronii nu înțeleg faptul că dacă-și doresc angajați, trebuie să înceapă să-i și plătească. Meseria de șofer profesionist este una destul de dificilă iar pe România, un salariu mediu de 5000 de RON nu are cum să mai atragă pe cineva, mai ales în situația în care prețurile la alimente și la multe altele s-au dublat, triplat față de anul 2020.
Când vine vorba de criză de șoferi, avem de-a face mai de grabă cu o criză de plată, cu o criză de salarii decente. Peste tot în lume oamenii sunt atrași de bani, de salariile frumoase. Realitatea este că în ziua de azi, chiar și 3000 de euro pentru un șofer profesionist nu mai este o sumă mulțumitoare.