Home Editorial Rovinieta în cifre: 280 de milioane de euro anual, jumătate se duc...

Rovinieta în cifre: 280 de milioane de euro anual, jumătate se duc pe SALARIILE celor 7000 de angajați CNAIR

364
0

Rovinieta reprezintă o taxă pe care posesorii de vehicule personale sau comerciale sunt obligați să o achite statului în momentul în care doresc să folosească infrastructura rutieră dintre localitățile din România. Rovinieta în România variază ca preț între 140 de lei pentru autoturisme și 6000 de lei pentru camioane (vehicule cu greutatea de minim 12 tone și minim 4 axe). O grămadă de bani la prima vedere în special pentru vehiculele grele de transport marfă, din moment ce România nu are autostrăzi iar drumurile naționale sunt orice numai drumuri întreținute nu. Astfel, întrebarea de bază este câți bani se strâng anual la bugetul statului din Rovinietă și ce anume face statul cu ei?

Conform statisticilor oferite de CNAIR, din roviniete se strâng anual în jur de 1.4 de miliarde de lei, asta înseamnă undeva la 280 de milioane de euro. O sumă destul de mare dacă ne raportăm la nivelul de trai din România, la faptul că salariul minim pe economie pe meleagurile noastre este undeva la 400 de euro NET, bani în mână. O altă cifră destul de interesantă adusă în prim plan de statisticile CNAIR se referă la numărul de angajați, undeva la 7000 la număr, pentru care cheltuie anual 700 de milioane de lei doar pentru salarii. Așadar, iată, jumătate dintre banii adunați din roviniete se duc pe salariile a 7000 de bugetari, 7000 de oameni care nu produc absolut niciun ban, doar cheltuie.

Rovinieta este din păcate una dintre cele mai mari țepe date românilor în ultimii 30 de ani, această taxă a fost introdusă în anul 2005 și avea drept scop strângerea de fonduri necesare întreținerii infrastructurii rutiere. Iată-ne zeci de ani mai târziu, tot fără autostrăzi, tot cu drumuri pline de gropi și sincer nimeni nu are speranța că se va schimba ceva pe viitor.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here