Home Camioane România NU are nevoie de 70.000 de șoferi

România NU are nevoie de 70.000 de șoferi

356
0

Se tot vehiculează pe la televizor și prin diverse publicații online, ridicola sumă de 70.000, atribuită lipsei de șoferi profesioniști. Cum poate să aibă o țară în care mai lucrează doar 4 milioane de oameni la privat, nevoie de 70.000 de șoferi profesioniști? Nu mai punem la socoteală statisticile DRPCIV, în care scrie negru pe alb faptul că parcul auto de camioane al României, deține doar 168.000 de vehicule. cum poate să fie nevoie de 70.000 de șoferi profesioniști când întreg parcul auto are 170.000 de camioane? Aproape jumătate dintre aceste camioane sunt trase la gard și așteaptă angajați? Evident că nu, sunt niște știri false menite să stârnească vâlvă în societate.

Este într-adevăr un fel de criză de șoferi dar această criză nu este generată de lipsa forței de muncă, ci mai de grabă de lipsa unei salarizări decente. Toată lumea vrea să angajeze șoferi profesioniști dar nimeni nu vrea să plătească decent. Angajatorii din păcate omit un lucru destul de important: nu poți să mai vii în 2023 cu aceleași salarii pe care le ofereai în 2018-2019. După pandemie, alimentele s-au scumpit, viața s-a scumpit în general așa că este destul de dificil să mai atragi pe cineva cu niște bani care în 2023 nu mai sunt așa de mulți.

Ce este curios, este faptul că cifrele de afaceri ale firmelor de transport, profiturile lor sunt în creștere constantă din 2019 până în prezent, ceea ce înseamnă că s-au descurcat bine și în pandemie și după pandemie, înseamnă că a bani să plătească munca la adevărata ei valoare în 2023, numai că nu doresc să facă acest lucru. Există o lăcomie și o foame de bani în cadrul firmelor de transport ceva de speriat, alături de ambiția de neam prost de a se pricopsi peste noapte. Românul nu are răbdare ca neamțul, să prospere în 20 de ani, românul vrea în maxim 5.

Așadar, România are nevoie de șoferi dar de șoferi bine plătiți, nu de șoferi care sunt plătiți la nivel de 2019 deși traiul s-a dublat ca si costuri în ultimii ani. Da, și e mai simplu să faci lobby să bagi în câmpul muncii copii de 18 ani decât să scoți banul din buzunar, nu?

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here