După protestele transportatorilor, asigurările RCA au fost plafonate oarecum la 9000 RON / 12 luni (B0) în cazul camioanelor cu MMTA mai mare de 16 tone, dacă acestea se cumpără prin BAAR. De ce „oferta” se adresează doar transportatorilor cu camioane cu MMTA de peste 16 tone nimeni nu știe, ca și cum cei care efectuează curse cu camioane de 7.5 tone, 12 tone, nu ar fi transportatori. Nimeni nu știe de altfel cum pot asiguratorii să vândă peste noapte și cu 9000 de lei un RCA, după ce ani la rând au taxat transportatorii cu poliție chiar și de 18.000 de lei. Sunt întrebări la care cei din ASF nu vor să răspundă.
Pe internet circulă un clip al jurnalistului Mălin Bot, în care este comparată o asigurare RCA din Spania cu una din România, pentru aceeași firmă, pentru același tip de camion. Pe lângă faptul că asigurarea spaniolă costă doar 1200 de euro pe an (6000 RON), aceasta include și niște facilități pe care în România le vedem doar în polițele CASCO. Așadar, cam cât de mare este hoția RCA în România, să tragă fiecare singur concluzia. Așa se întâmplă când suntem conduși de bugetari corupți, care în loc să pună pe primul loc interesele țării, ale cetățenilor, se vând pe cine știe ce șpăgi și transformă traiul din România într-unul defavorabil cetățeanului de rând, într-unul defavorabil unui business sănătos.
HOȚIA RCA: Comparația România – Spania e scandaloasă