Asigurările RCA pentru camioane mai grele de 16 de tone au explodat în România în ultimii ani, ajungând la un moment dat la 18.000 de lei / an pentru un vehicul greu la categoria B0.
După protestul transportatorilor, s-a găsit o soluție pentru plafonarea RCA pentru camioane la 9000 de lei în cazul vehiculelor încadrate în categoria B0, dar nu direct la asiguratori ci prin intermediul B.A.A.R.
9000 de lei înseamnă puțin peste 1800 de euro, în situația în care asigurările RCA din Spania costă 1300 euro și includ și servicii de tractare în caz de nevoie. Pe internet există această comparație, RCA pentru camioane România și RCA pentru camioane Spania, sub forma unui clip video postat pe canalul de YouTube al jurnalistului independent Mălin Bot.
De ce RCA pentru camioane este mai scump în România?
Din păcate, România a devenit o țară exagerat de scumpă din toate punctele de vedere. Din ce cauză mai exact? Pentru că se permite. Există foarte multă corupție în cadrul instituțiilor publice de control precum ASF, instituții care ar trebui să țină sub lupă lăcomia și escrocheriile pe care le fac companiile de asigurări în România. Să nu uităm de faptul că asigurările RCA s-au triplat pentru toți românii în urma falimentelor unor asiguratori peste noapte.
Atât timp cât în România nu va exista o instituție publică de control capabilă și dornică să-și facă treaba și să aibă în vizor apărarea intereselor cetățenilor, prețurile se vor scumpi și mai mult la absolut orice, nu doar la asigurările RCA. RCA pentru camioane se vor scumpi și ele pe viitor, când nu va mai exista plafonarea la 9000 RON.
Nu vi se pare ciudat faptul că asiguratorii nu au făcut nici cel mai mic scandal după ce plafonarea le-a redus practic la jumătate tarifele practicate? Până acum de ce nu au redus tarifele RCA oare, din moment ce se pare că nu paște falimentul pe niciun asigurator? Să se fi umplut de ani de zile oare de niște bani necuveniți?