Home Camioane NOUL IVECO S-EWAY FCEV – Cum transformă hidrogenul în curent electric

NOUL IVECO S-EWAY FCEV – Cum transformă hidrogenul în curent electric

128
0

Hidrogenul reprezintă o resursă curată de energie care se regăsește din abundență în natură, și este are o combustie de 3 ori mai puternică decât motorina. Când hidrogenul este folosit pentru a alimenta un vehicul electric precum IVECO S-eWAY Fuel Cell, emite zero noxe de carbon, singurul „reziduu” dacă-l putem numi așa este apa. Astfel, hidrogenul devine o sursă de energie ideală pentru transportul de mărfuri pe distanțe lungi.

IVECO S-eWAY Fuel Cell beneficiază de o autonomie foarte mare, undeva la 800 de kilometri și poate fi realimentat cu hidrogen în maxim 20 de minute. Capacitatea maximă de tractare este de 44 de tone iar motorul este unul electric de 400kW (536 cai putere). Bateriile sunt două la număr,  a câte 100 kW fiecare în timp de rezervorul pentru hidrogen are 70 de kilograme, la o presiune maximă de 700 de bari. Autonomia de 800 de kilometri a fost calculată folosind datele obținute din testele de teren făcute de IVECO în cadrul dezvoltării acestui model de camion. Testele au inclus operarea camionului într-un context absolut real în cadrul companiilor de transport marfă și bineînțeles că autonomia variază în funcție de caracteristicile de configurare ale vehiculului, comportamentul șoferului și condițiile meteo / relief.

Cum funcționează tehnologia motorului electric alimentat cu hidrogen

Un sistem de propulsie bazat pe celule cu hidrogen include un rezervor, în care sunt stocate celulele cu hidrogen. Astfel, hidrogenul din rezervor și oxigenul din exterior sunt amestecate în anod și catod. În partea anodului moleculele de hidrogen eliberează electroni, care călătoresc spre catod prin intermediul unui circuit electric extern, creând astfel curent electric necesar pentru funcționarea motoarelor electrice, pentru alimentarea sistemelor auxiliare dar și pentru a reîncărca bateriile de la bordul vehiculului la nevoie. Bateriile de la bordul vehiculului mai pot fi încărcate și cu ajutorul sistemului de frânare cu regenerare, în cadrul deplasării pe distanțe lungi.

La interior, IVECO S-eWAY Fuel Cell vine în sprijinul șoferilor, oferind mai mult confort datorită cabinei cu design nou, dar și motorului electric ce nu se compară ca nivel de zgomot cu un motor diesel.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here