Unul dintre cele mai mari dezavantaje ale soluțiilor „verzi” din transporturile de marfă se leagă de autonomie. Camioanele electrice nu pot depăși 400 – 500 de kilometri cu o singură încărcare, însă vin tare din spate tot felul de tehnologii revoluționare, precum motoarele electrice alimentate cu hidrogen.
Un astfel de camion este și Mercedes-Benz GenH2, care, iată, doboară recorduri după recorduri. A reușit să parcurgă distanța de 1000 de kilometri cu un singur plin de hidrogen. Acum, compania susține faptul că a demonstrat că tehnologia fuell-cell pe bază de hidrogen poate fi folosită pentru decarbonizarea transportului pe distanțe lungi.
Potrivit Daimler Truck, cursa a pornit pe data de 25 septembrie din Woerth am Rhein și a fost finalizată pe data de 26 septembrie în Berlin. Camionul nu a rulat gol, ci a fost încărcat cu 40 de tone de marfă, dorindu-se a fi un test desfășurat în condiții normale de muncă. Cursa s-a desfășurat cu rezervorul sigilat, consumul fiind ulterior omologat printr-un document oficial venit din partea TÜV Rheinland.
„Astăzi este o zi mare. Un camion pe bază de hidrogen a plecat din Rhineland-Palatinate spre Berlin. Suntem bucuroși să vedem că o invenție atât de avansată a plecat din Rhineland-Palatinate, dezvoltată și testată în fabrica Woerth. Proiectul este dovada spiritului inovativ al Rhineland-Palatinate și va schimba industria transportului pentru totdeauna.” Spune Petra Dick-Walther, secretar de stat în cadrul Ministerului Economic.
Înainte de a pleca în cursă, camionul și Mercedes-Benz GenH2 a fost alimentat cu hidrogen la stația Daimler din centrul de testare Woerth. Hidrogenul a fost furnizat de Air Liquide și este de origine regenerabilă, produs din biometan. În timpul procesului de alimentare, hidrogenul ținut la o temperatură de -253 de grade Celsius a fost introdus în două rezervoare de 40 de kilograme fiecare, montate pe partea laterală a șasiului camionului.
„Pentru a decarboniza transportul, avem nevoie atât de tehnologii pe bază baterii electrice, cât și pe bază de hidrogen. Punctul favorabil pentru camioanele cu celule de combustibil se află în sarcinile de transport flexibile și solicitante pe distanțe lungi. Prin depășirea pragului de 1.000 de kilometri cu o singură umplere, am demonstrat un lucru foarte important: hidrogenul din camioane este orice altceva decât aer cald și facem progrese foarte bune pe drumul către producția de serie. În același timp, recordul nostru de astăzi este o reamintire a faptului că decarbonizarea transportului necesită alți doi factori în plus față de tehnologiile de propulsie potrivite: o infrastructură de energie verde și costuri competitive în comparație cu vehiculele convenționale.” Spune și Andreas Gorbach – director Daimler Trucks.