Compania englezească Maritime Transport a înregistrat o comandă pentru 18 camioane electrice, primele din necesarul de 48 care se vor alătura rețelei în curând.
Camioanele electrice vor fi de la Scania, de la Renault și de la DAF și sunt necesare pentru a duce la bun sfârșit planul eFREIGHT al celor de la Maritime Transport, prin intermediul căruia compania dorește să ofere soluții de transport 100% sustenabile până în anul 2030.
Până în 2026, consorțiul are în vedere o rețea de 11 flote separate care să utilizeze camioane electrice, ajutate de infrastructura națională de încărcare.
Comanda celor de la Maritime Transport este cea mai mare din cadrul ZEHID – Zero Emission HGV and Infrastructure Demonstrator de până acum. Noile camioane electrice vor avea o autonomie cuprinsă între 300 și 500 de kilometri și vor fi folosite pentru a conecta rețelele de transport ale Maritime Transport la terminalele intermodale din porturile UK. Această mișcare aliniază cu agenda de mediu a companiei, prioritizând transportul prin intermediul curentului electric și al hidrogenului. Inițiativa are drept scop reducerea emisiilor și congestionărilor de pe drumurile din UK.
Camioanele electrice comandate de Maritime Transport ar trebui să fie livrate la finalul anului 2024 și începutul anului 2025. Pentru acomodarea noii flote, compania va instala stații de încărcare în propriile depozite, în cadrul terminalelor de tren și în cadrul depozitelor destinate containerelor maritime.
„Investiția ne poziționează în fruntea companiilor care pun umărul la un transport sustenabil. Participarea noastră în cadrul ZEHID și eFREIGHT 2030 ne va ajuta să avem acces la date importante cu ajutorul cărora să luăm decizii legate de infrastructură pentru sectorul transportului rutier de mărfuri” spune Tom Williams, CEO al Maritime Transport.