MAN hTGX este noul proiect al celor de la MAN, un camion care funcționează pe bază de hidrogen, și are ca scop aplicațiile unde camioanele 100% electrice nu fac față. Discutăm aici despre transportul în zona de construcții, cisterne sau chiar lemne de la pădure. Camionul ar putea fi folosit de asemenea în zonele în care lipsește infrastructura pentru încărcarea camioanelor electrice dar în schimb există stații de alimentare cu hidrogen. MAN a setat drept prioritate camioanele electrice pentru viitor, primele modele urmând să apară acum în 2024. MAN este de asemenea lider european la capitolul autobuze electrice încă din anul 2023.
„Vedem vehiculele pe baterii drept prima soluție pentru decarbonizarea transportului de mărfuri. Cu toate acestea, motoarele pe bază de hidrogen pot fi o adiție necesară pentru anumite aplicații și piețe. În plus, conform noilor norme UE legate de emisiile poluante, vehiculele pe bază de hidrogen intră automat în categoria emisii zero. Acest lucru ne va ajuta să contribuim la targetul de îmbunătățire a emisiilor flotei noastre, alături de camioanele cu baterii electrice” spune Friedrich Baumann de la MAN Truck & Bus, membru director pentru Sales & Customer Solution.
Motoarele pe bază de hidrogen oferă avantaje în special pentru transporturile ce necesită o anumită configurație a axelor sau atunci când există un spațiu pe șasiu destul de limitat pentru instalarea bateriilor electrice. Noul hTGX poate transporta cantități impresionante de mărfuri pe distanțe de până la 600 de km în variantele 6×2 și 4×2. Motorul livrează 383 kW – 520 cai și are un cuplu de 2500 Nm. Injecția directă de hidrogen asigură livrarea rapidă de putere iar rezervorul de hidrogen are o capacitate de 56 de kilograme, la 700 de bari, alimentarea lui durând maxim 15 minute. Și conform regulamentelor UE, cu 1g CO2/tkm, MAN hTGX se califică pentru încadrarea în clasa de vehicul cu zero emisii de carbon.