Competiția între producătorii de camioane este una aprigă, nu doar în domeniul camioanelor electrice dar mai ales în ceea ce privește dezvoltarea de camioane autonome. Recent, cei de la MAN au anunțat primul test pe drumurile publice încheiat cu succes pentru un camion fără șofer, iar DAF de asemenea a raportat teste încheiate cu brio pentru camioane autonome folosite în portul Rotterdam.
Producătorul de camioane german MAN a atins un nou record în sfera camioanelor autonome, în cadrul unor teste pe drumurile publice cu un camion autonom de nivel 4. Călătoria de 10 kilometri a avut loc pe autostrada A9 între intersecțiile dintre Allershausen și Fürholzen, cu Ministrul Transporturilor Dr. Volker Wissing și CEO MAN Alexander Vlaskamp la bord. MAN se ține de treabă atât pentru dezvoltarea de camioane autonome ce pot fi utilizate pe distanțe scurte dar, iată, acum vine și cu variante care pot fi folosite pe dințate lungi. Recent au primit permisul pentru testarea camioanelor autonome de nivel 4 pe drumurile publice, sub noua legislație germană.
Tehnologia este văzută drept o soluție pentru creșterea tot mai mare a cererilor de transport, în special pentru distanțe lungi, între centrele logistice. Camioanele autonome oferă eficiență sporită, economie de carburant și operare în regim 24/7 fără să mai existe la bord un șofer care trebuie să ia pauză. Conform estimărilor, costurile operațiunilor de transport vor scădea instant cu 10-15% în urma apariției camioanelor autonome și se va rezolva oarecum în acest mod și criza de șoferi profesioniști. MAN a planificat teste pentru camioane autonome anul acesta în 2024, iar în 2025 dorește să dea drumul proiectelor hub – to – hub.
Compania DAF de asemenea este interesată în dezvoltarea camioanelor electrice și autonome. Există o colaborare în acest sens cu portul Rotterdam pentru un proiect numit MAGPIE (sMArt Green Ports as Integrated Efficient multimodal hubs), care are drept scop dezvoltarea unei hărți cu ajutorul căreia să se efectueze transport cu emisii de carbon zero în toate porturile europene până în 2050.
Ca parte a proiectului MAGPIE, DAF a oferit un camion echipat special cu aparatură autonomă capabilă să opereze într-un mediu închis. Testele au studiat automatizarea anumitor task-uri din port precum conducerea spre și de la stațiile de încărcare. Deși un șofer este totuși la volan pentru siguranță, pe viitor aceste camioane se vor mișca singure prin porturi, dând naștere unui mod de operare foarte eficient, curat și în primul rând sigur.