Home Editorial Legi noi sau stoparea corupției? ARR – DRPCIV – ISCTR

Legi noi sau stoparea corupției? ARR – DRPCIV – ISCTR

500
0

În România absolut tot ce ține de sectorul bugetar este corupt într-un fel sau altul, motiv pentru care așa cum am constat cu toții personal, în nicio instituție publică din România nu se face performanță. În toate instituțiile publice este o harababură cu care cetățenii trebuie să ia piept de fiecare dată când au de rezolvat vreo problemă. Toate posturile se dau pe bază de pile sau pe șpagă.

Nici instituțiile care au directă legătură cu transporturile rutiere de mărfuri nu au scăpat de corupție și probabil nu vor scăpa niciodată. DRPCIV eliberează permise de conducere contra sumei de 4000 de euro fără ca elevii să mai susțină vreun examen teoretic sau practic. ARR este instituția care eliberează atestatele profesionale de transport marfă și după cum bine știm, încă se dau șpăgi pe acolo.

ISCTR – instituția care ar trebui să țină sub control firmele de transport legat de timpii de conducere și repaus, căci știm cu toții că magnetul de la companie pleacă nu de la șofer, se face că nu vede, sau vede doar pe unii. Sau pe unii nu are voie să-i vadă. Atât timp cât FIECARE accident de circulație în care este implicat un camion scoate la iveală și un magnet, e clar că ISCTR este putred de coruptă.

Ne gândim uneori asupra faptului că legile sunt prea blânde. Spre exemplu pentru magnet, șoferul primește amendă 9000 de lei, pe care dacă o achită în 14 zile o plătește la jumătate adică 4500 RON. Banii îi dau firmele de transport care în împing de la spate să folosească această metodă de a manipula datele din tahograful digital. Întrebarea este de ce firma nu pățește nimic?

Este mai mult decât logic faptul că niciun șofer nu va folosi magnetul că vrea el, de la sine putere. De este el cel sancționat? Doar pentru că conform legislației, șoferul este cel care răspunde de orice în timpul transportului? Atunci poate ar trebui schimbate legile, în loc să fie amendat șoferul să fie retrasă licența de transport, închisă compania, administratorului să i se facă dosar penal, etc? Credeți că atunci ar mai folosi cineva magnetul? Oricum la modul în care se fac legile în România, s-ar lăsa multe portițe indiferent ce fel de legi ar apărea. Despre stoparea corupției nici nu poate fi vorba pentru că atât timp cât toate instituțiile publice sunt corupte, nu are cine să facă curățenie.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here