Home Camioane Kenworth C510 – Cum să transporți 300 de tone dintr-un foc

Kenworth C510 – Cum să transporți 300 de tone dintr-un foc

130
0
camioane americane

Camioanele americane Kenworth sunt puternice și ies în evidență mereu și prin stilul lor rămas oarecum clasic într-o eră în care conceptele moderne par să schimbe aspecte peste noapte.

Astăzi însă nu vom discuta despre camioane americane, ci despre un camion cu origini americane dus peste ocean tocmai în Australia. Este vorba despre un Kenworth C510 customizat astfel încât să răspundă cerințelor destul de mari ale proprietarilor.

Cine sunt proprietarii? Ei bine, este vorba despre o mină din nordul Australiei în care se exploatează cărbune. Din cauza distanțelor mari din carieră, basculantele gigant nu mai sunt fezabile din punct de vedere economic așa că transportul cărbunelui se face încărcând 300 de tone în remorcile acestui Kenworth C510.

Existența acestui camion de 1000 de cai putere se leagă de motive pur economice, într-o parte a țării unde mereu există probleme cu forța de muncă și cu utilajele folosite în industria minieră. Camionul are un motor QSK-19 Cummins care mai este folosit cu succes și în alte proiecte din Australia.

În Teritoriile de Nord respectiv deșertul Tanami, există o altă mină care transportă 400 de tone de minereu de aur cu un camion care are acest motor, tractând fără probleme 6 remorci după el. În minele de cărbune din Queensland, compania Burton Downs operează 7 astfel de camioane Kenworth C510 de care au legat 5 remorci.

Acestea pot tracta o încărcătură totală de 300 de tone, având masa maximă autorizată de 450 de tone. Ca și viteză, pe drumurile publice acestea pot ajunge la 75 de kilometri pe oră.

Kenworth C510 nu a fost proiectat pentru a fi folosit pe autostradă și în mod normal sunt certificate pentru a transporta o încărcătură maximă de 250 de tone. Motorul Cummins de 19 litri folosit, respectiv QSK-19 ar corespunde normei de poluare Euro 3 dacă ar fi analizat după noxe dar în Australia corespunde din toate punctele de vedere.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here