Cum îți dai seama că o instituție a statului nu funcționează cum trebuie sau nu este performantă? Ei bine, poți să intri pe Google să vezi ce fel de rating au din partea „clienților”.
Cred că putem fi cu toții de acord că instituțiile statului despre care urmează să discutăm ar merita de mâine închise din cauza lipsei de performanțe, s-ar face o mare economie la bugetul de stat ținând cont câte rude lucrează prin ele.
Evident este o utopie să credem că vreodată o instituție a statului va fi desființată atât timp cât este plină de nepotisme, de oameni puși politic și de bugete care trebuie să fie mulse strașnic până la ultimul leu prin firmele de partid.
CNAIR sau Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale SA
Este instituția publică responsabilă nu doar de starea drumurilor din România, dar și de încasarea contravalorii rovinietei de 6000 de lei pe an pentru un camion. Evident, este responsabilă și de amendarea celor care nu achită rovinieta dar iasă cu vehiculele pe drumurile publice din România, pe care instituția le-a împânzit cu peste 100 de camere fixe capabile să citească numere de înmatriculare.
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale SA are 1.3 stele din 5 ca si rating public pe Google, ceea ce reflectă cu precizie părerea transportatorilor despre starea drumurilor și despre contravaloarea taxei de drum din România.
ISCTR sau Inspectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier
Este instituția publică menită să supravegheze și să controleze traficul rutier de mărfuri și persoane care se desfășoară pe drumurile publice din România. Este cea mai urâtă instituție publică atât de către șoferi dar mai ales de transportatori.
CNAIR verifică acuratețea documentelor de transport, dacă acestea există sau nu în primul rând, verifică tonajul camioanelor și a mărfii transportate și nu în ultimul rând, verifică tahograful, cardul tahograf al șoferilor profesioniști în vederea depistării încălcări ale Regulamentului 561 sau manipulări grosolane ale timpilor de conducere și repaus prin intermediul magnetului, telecomenzii, etc. Pe Google, ISCTR are 1.5 stele din 5.
ASF sau Autoritatea de Supraveghere Financiară
Deși instituția nu este finanțată în mod direct de la bugetul de stat, conducerea, angajații săi sunt numiți politic de Parlament. Așadar, tot instituție condusă de foști bugetari cu interes este.
ASF ar fi trebuit să fie compania care ține sub control piața asigurărilor din România, însă se ajunsese ca pentru un camion încadrat la clasa BM0, asigurarea RCA să coste chiar și 18000 de lei. Tariful a fost scăzut la 9000 de lei doar după protestele transportatorilor din luna ianuarie a acestui an. Este mai mult decât evident că această instituție este degeaba, ar merita și ea închisă, întrucât nu urmărește interesele cetățenilor sau ale transportatorilor.
În acest moment, asigurările auto din România sunt mai mari decât în țări precum Germania, iar asigurările RCA pentru camioane, în forma lor plafonată la 9000 de lei, sunt cu 30% mai mari decât cele din Spania. 1.6 stele din 5 are pe Google.