Home Camioane Înmatriculări camioane 2023 – a fost un an productiv pentru firmele de...

Înmatriculări camioane 2023 – a fost un an productiv pentru firmele de transport din România?

465
0

Ne putem da seama foarte simplu dacă transporturile merg bine sau rău, în funcție de numărul mai mare sau mai mic de înmatriculări pentru camioane și semiremorci, comparativ cu anul precedent. Au apărut recent statisticile DRPCIV legat de parcul auto al României, motiv pentru care vă invit să analizăm împreună statisticile și să vedem dacă 2023 a fost un an mai bun pentru transporturi față de 2022.

Categoria N – aici intră vehicule de transport marfă din categoria N1, N2 și N3, cu MMTA de maxim 3,5 Tone, cu MMTA între 3,5 tone și 12 tone dar și vehiculele cu MMTA care depășește 12 tone (camioane fără remorcă)

La final de 2022 erau înmatriculate 1060178 vehicule din categoria N, fără autotractoare, în timp ce la final de 2023 erau înmatriculate 1084560, cu 24382 mai multe față de 2022, asta înseamnă o creștere de 2.29% de la un an la altul.

Autotractoare (N) – este categoria în care se încadrează capetele tractor folosite la tractarea semiremorcilor. La final de 2022 în România erau înmatriculate 167926 autotractoare, în vreme ce la final de 2023 erau înmatriculate 175328, cu 7402 autotractoare mai mult față de anul precedent, asta înseamnă o creștere de 4.4%.

Semiremorci – folosite exclusiv în combinație cu autotractoarele, la final de 2022 erau înmatriculate în România 156501 unități, în vreme ce la final de 2023 erau înmatriculate 164557. Și aici avem o creștere de 8056 unități, ceea ce se transpune într-o creștere procentuală de 5.14% față de anul precedent.

Așadar, putem considera faptul că a fost un an productiv pentru firmele de transport din România, atât timp cât nu s-a înregistrat un regres din punct de vedere al înmatriculărilor pentru vehiculele destinate transportului de marfă.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here