Home Camioane Începători VS Veterani – Cine merită mai mult la salariu și de...

Începători VS Veterani – Cine merită mai mult la salariu și de ce?

228
0

De când există această meserie de șofer profesionist pe meleagurile românești, mereu a existat această discuție, că începătorul merită mai puțini bani la salariu doar pentru că nu cunoaște câte trebuie să cunoască un șofer cu experiență. În realitate însă, discutăm despre un sector privat, despre o industrie a transporturilor în care tot ce contează la final de zi este câți bani s-au încasat, nu neapărat cine știe mai multă meserie, mai multă legislație, mai multe drumuri, cine are mai mulți km în portofoliu și etc.

Majoritatea șoferilor începători pornesc în carieră în echipaj, acolo își fac experiența cum se spune, și cred că putem întreba pe oricine care a fost începător și a pornit la drum în acest fel, dacă un începător face mai puțini kilometri decât face un șofer cu experiență. Veți vedea că toți vor spune că NU! Că un șofer începător conduce la fel de mult ca un șofer cu experiență și că la final de lună numărul lui de kilometri este egal cu numărul de kilometri ai șoferului cu experiență. Bun, si atunci de ce începătorii trebuie să primească mai puțini bani la angajare?

Răspunsul este simplu: pentru că așa s-a obișnuit lumea prin România. În țările civilizare nu există această discriminare la angajare, pentru că ce se întâmplă se încadrează fără drept de apel la discriminare. Începătorii vin cu mentalitatea că e bine că și-au găsit de muncă, angajatorii vin cu mentalitatea că ei sunt Dumnezei, dau șanse unora să se realizeze în viață și drept urmare trebuie să își ia și ei partea cumva, si de unde să-și ia partea dacă nu din salariul începătorului?

În realitate un angajator care vrea să deosebească salarial un începător de un experimentat, are la dispoziție în Codul Muncii ceva ce se numește spor de vechime. Cu cât experimentatul este mai vechi în firmă, cu atât primește un salariu mai mare din cauza acestui spor. Dar ce să vezi, atât timp cât salariul este minimul pe economie, iar diurna depășește salariul, acel spor nu se va simți niciodată la buzunar.

Din păcate, va mai trece mult timp până când vom vedea o oarecare normalitate la salarizarea șoferului începător la firmele românești…

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here