Conform statisticilor oficiale DRPCIV, România avea un parc auto de camioane (autotractoare N) de 175.328 unități, la final de 2023.
Dintre aceste 175.328 unități, doar 12.469 sunt camioane noi, cu o vârstă cuprinsă între 0 și 2 ani. Această cifră înseamnă procentual 7.1% din totalul parcului auto.
Evident, sunt cifre îngrijorătoare mai ales dacă ne gândim la faptul că din 2026 intră în vigoare TollRO, un nou sistem de taxare pentru transportatorii care folosesc infrastructura din România, iar acest sistem va ține cont și de norma de poluare. 88402 unități au o vârstă mai mare de 12 ani, adică 50.42% din totalul parcului auto.
Statistici vârstă parc auto de camioane la final de 2023
12399 camioane au o vârstă cuprinsă între 3 și 5 ani (7.07%)
45543 camioane au o vârstă cuprinsă între 6 și 10 ani (25.97%)
35783 camioane au o vârstă cuprinsă între 11 și 15 ani (20.40%)
38322 camioane au o vârstă cuprinsă între 16 și 20 de ani (21.85%)
30812 camioane au o vârstă mai mare de 20 de ani (17.57%)
Câte camioane electrice sunt înmatriculate în România
Conform statisticilor oferite de DRPCIV, se pare că parcul auto al României deținea și 12 camioane (autotractoare N) electrice. O cifră absolut rușinoasă comparativ cu cifrele țărilor din Europa Centrală și de Vest.
Din păcate infrastructura de reîncărcare pentru camioanele electrice este inexistentă, așadar companiile le pot folosi doar dacă le alimentează la propriile garaje, limitând destul de mult interesul pentru un transport verde, mai nepoluant și mai sustenabil.