Din păcate, orice instituție publică din România este zero barat la capitolul performanță. Din ce cauză? Ei bine, cauze sunt multe, plecând de la șpăgile care sunt mai benefice decât normalitatea și terminând cu sinecuriștii băgați pe posturi de rude și de prieteni, oameni care habar nu au de funcțiile pe care le ocupă abuziv.
Există câteva întrebări legate de această instituție numită I.S.C.T.R.
- De ce TOATE accidentele în care sunt implicate camioane, șoferii sunt cu magnetul pus?
- De ce TOATE drumurile și podurile care se construiesc în România se distrug de la supra tonaj?
- De ce reușesc unii să fure lemne cu camioanele din pădurile noastre, camioane supraîncărcate?
- De ce șefi din diverse zone ale țării ajung la pușcărie pentru mită în formă continuată?
- De ce salariile multor inspectori de trafic sunt ținute intenționat în zona de 4000 RON brut?
Din păcate, sunt întrebări care au un singur răspuns. Îl cunoaștem cu toții. Totul se învârte în jurul corupției, al șpăgilor, al banilor făcuți așa, peste noapte din nimic, visul oricărui român, să ajungă să dețină niște averi foarte mari fără să facă în schimb nici cel mai mic efort. Ce este mai simplu decât să ceri niște bani drept șpagă unuia pe care l-ai prins la ananghie? Eu unul sunt convins că 90% din angajații ISCTR sunt corupți, dacă nu chiar peste 90%.
Altfel nu există explicație pentru ce se petrece pe drumurile României, pornind de la magneți și terminând cu supra tonajele. Într-adevăr, pare o instituție subdimensionată comparativ cu industria transporturilor din România, dar părerea mea este că dacă cineva ar dori cu adevărat să facă lumină în acest sector, ar face, indiferent de presiuni pentru că știm cu toții că majoritatea firmelor mari de transport din România au în spate oameni grei din politică.
În realitate, atât timp cât instituțiile de control din România au șefi puși politic, nu pe merite, nu vom avea niciodată corectitudine în niciun sector, cu atât mai puțin în domeniul transporturilor unde după cum spuneam mai sus, politicul și-a băgat deja coada bine de tot, întrucât din transport se fac bani mulți ilegal, foarte mulți.