Multe se zvonesc despre aceste cronometre care indică unui șofer profesionist cât timp poate să mute un camion astfel încât tahograful să nu se miște de pe „pat”. Este vorba despre câteva secunde de mișcare urmate de câteva secunde de repaus, apoi alte câteva secunde de repaus și tot așa. Este o metodă folosită la încărcări și descărcări și i se zice în sens larg „regula minutului”.
Dispozitivul în sine nu este ilegal la comercializat, nu este ilegal de instalat pe camion. Este un simplu ceas, un cronometru care nu comunică cu aparatul tahograf. Atât timp cât nu se alterează timpii de conducere și repaus prin intermediul lui, nu are cum să fie ilegal la bordul autovehiculului. Folosirea conceptului din spatele lui însă, este cu siguranță ilegal. De ce? Pentru că atunci când un camion se află în pauză sau în repaus zilnic/săptămânal, acesta NU ARE VOIE SĂ SE MIȘTE DE PE LOC.
Dacă legea zice un lucru, atunci trebuie respectată. În plus, cu toate că mulți dintre cei care folosesc asemenea dispozitive vin în mediul online cu replica „Eu folosesc mereu și m-au oprit și la control și nu mi-au zic nimic, nu am primit amendă”. Ei bine, depinde și cine controlează pentru că dacă apare la control cineva care chiar dorește să te amendeze, poate vedea o diagramă de viteză unde apare clar faptul că acel camion a fost mișcat pentru câteva secunde, ulterior pentru câteva minute.
Daniel Cimpoeru explică foarte bine în clipul de mai jos acest aspect.