Prețul carburantului atinge cote ridicole în ziua de astăzi, iar cei mai afectați sunt evident transportatorii. Industria transporturilor a devenit o componentă majoră din PIB-ul României, dar și o importantă țâță de muls pentru bugetul de stat. Peste 1 miliard de euro mulge statul anual de la transportatorii români care-și desfășoară activitatea în țară doar din acciză, dacă mai punem la socoteală și TVA-ul pe care nu toate companiile ajung să-l deconteze, sumele mulse de pe transportatori devin absolut monstruoase.
SOLUȚIA CU CARE A VENIT STATUL PENTRU A-I AJUTA PE TRANSPORTATORI
50 de bani pe litru, 50 de bani pentru care trebuie să întocmească mai multe acte decât și-ar putea cineva vreodată imagina. Este un ajutor meschin care ar putea fi caracterizat sub zicala „SĂ NU ZICĂ LUMEA CĂ N-AM FĂCUT CEVA”. Adevărul este că degeaba faci ceva dacă soluția nu ajută efectiv pe nimeni. Această soluție este O BĂTAIE DE JOC ABSOLUTĂ la adresa cetățenilor români care dețin business-uri în această ramură a transporturilor, asemănătoare cu soluția cu care a încercat statul să îmbuneze și cetățenii de rând sub sloganul Președintelui Iohannis „50 de bani sunt 50 de bani”.
Da, sunt 50 de bani cu care Guvernul nu vine de acasă, sunt 50 de bani tot din taxele și impozitele plătite de cetățenii acestei țări, sunt 50 de bani care nu ajută pe nimeni până la urmă.
SOLUȚIA REALĂ PENTRU A-I AJUTA PE TRANSPORTATORI
Singura soluție reală prin care statul poate să-i ajute pe transportatori, este să renunțe la taxele din carburant. Acciza + TVA = undeva la 40% din prețul de la pompă. Așadar, dacă astăzi 1 litru de motorină la pompă este 9 lei, fără aceste taxe transportatorii ar putea să cumpere cu maxim 6 lei / litru.
Evident, această soluție nu va exista niciodată într-o țară FĂRĂ INDUSTRIE, într-o țară în care bugetul se compune doar din taxe și impozite. Există și voci care spun că din acele taxe din carburant, se finanțează diverse proiecte, unele de mediu, însă într-o perioadă de criză nu ar trebui să se schimbe anumite priorități? Statul își bate joc de transportatori la fel cum își bate joc de cetățenii de rând fără niciun fel de remușcare sau de milă. Salariile nesimțite, pensiile nesimțite ale bugetarilor TREBUIE PLĂTITE OBLIGATORIU, iar de acest lucru trebuie să se ocupe plătitorii de taxe și impozite din această țară, INCLUSIV TRANSPORTATORII.