O întrebare destul de bună dacă ne referim la meseria de șofer profesionist și această problemă nu se întâmplă doar în România. În România lucrurile devin ridicole din pricina salariului minim pe economie, dar sunt multe țări în UE în care, atunci când vine vorba despre salariul de încadrare al șoferului profesionist, tot de la minimul pe economie se pornește. Evident, atunci când este vorba despre un minim pe economie de 1800 euro cum este în Germania sau Franța, oamenii nu-și mai pun mari semne de întrebare legate de acest subiect.
În regulă, permisul de conducere nu te califică în meseria de șofer profesionist, cardul tahograf care înregistrează fiecare oră lucrată de tine ca șofer profesionist, nu te califică în această meserie. Avem însă atestatele profesionale, de transport marfă, de transport persoane, de transport mărfuri periculoase ADR, în România până nu demult aveam și atestatul pentru mărfuri agabaritice, atestat care a fost însă eliminat. Așadar, cu calificări diverse, de ce șoferul profesionist române este încadrat ca necalificat?
Eu unul cred că trebuie dată o lege specială cum s-a dat și pentru cei din construcții, în care să se specifice foarte clar taxele, salariul minim brut. Ar trebui scăzute și taxele astfel încât să fie ajutați și de acest aspect pentru că nu este normal ca în România să angajezi ca patron un om și de fapt să plătești doi, pentru că jumătate din salariul angajatului se duce la stat, la un stat care nu oferă nimic, doar cere.
Este nevoie de o lege care pe lângă un SALARIU decent, să ofere și respect acestei bresle care din păcate, conform statisticilor din ultimii ani, și-a cam făcut bagajul și s-a cam dus prin țări străine.