Home Camioane De ce exista plata la 30, 60, 90 de zile in transportul...

De ce exista plata la 30, 60, 90 de zile in transportul rutier de marfă?

550
0

Bursa de Transport din România este de domeniul Science Fiction, pornind de la prețul / kilometru la care cursele sunt listate uneori și terminând cu termenul de plată care uneori sfidează ridicolul. Am auzit de curse care sunt plătite chiar și la 90 de zile de când au fost efectuate cu succes de către transportatori și nu am reușit să înțeleg de ce cineva acceptă să muncească astăzi și să fie plătit peste 3 luni, când din cauza inflației sunt teoretic bani mai puțini, nu mai punem la socoteală eventuale pagube apărute din lipsa de folosință a banilor respectiv în sfera investițiilor.

La bancă dacă ții 3 luni niște bani primești un pic de dobândă măcar (5,2% / lună), de la casele de expediții ce primești la 90 de zile?

Întrebarea de bază este de ce există aceste termene ridicole de plată? Să încercăm să găsim alte explicații logice în afară de faptul că mereu se găsesc „antreprenori” care să le accepte.

De ce exista plata la 30, 60, 90 de zile in transport?

În primul rând, plata la 90 de zile există ca să existe discount-ul. De 3%, 5%, în funcție de fiecare casă de expediție în parte. Transportatorului i se ciuntește 5% din bani și, dintr-o dată factura nu se mai achită la 90 de zile, se achită în maxim 2-3 zile lucrătoare. Din păcate domeniul transporturilor din România e plină de fel de fel de căpușe numite case de expediții care sunt capabile de orice pentru bani. Din punctul meu de vedere, peste 90% din casele de expediții din România ar trebui scoase de pe piață întrucât nu respectă pe nimeni și nimic. Fac un jaf de zile mari și cam atât.

În al doilea rând, există plata la 90 de zile pentru că în România, nimeni nu vrea să facă afaceri cu banii lui. N-ar putea casele de expediții să plătească transportatorul la primirea actelor pe e-mail apoi să se descurce cu clientul mai departe peste 90 de zile dacă cumva și înțelegerea casei de expediții cu clientul este tot la 90 de zile? Ba ar putea și așa ar fi normal și firesc, transportatorul nu trebuie condiționat de înțelegerile contractuale dintre client și casa de expediții.

Într-o lume normală, în momentul în care ai terminat de efectuat o muncă, îți primești și plata. Că nu-i în aceeași zi, că nu-i ziua următoare, dar în 2-3 zile lucrătoare mi se pare de bun simț să fii remunerat. În România cel puțin pe bursa de transport nu prea există așa ceva pentru că nu există respect al caselor de expediții față de transportatori. Așteptăm cu răbdare și cu certitudine să apară plata la 365 de zile.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here