Home Editorial CU UN LAPTOP ȘI UN BIROU DE 300 DE LEI – CUM...

CU UN LAPTOP ȘI UN BIROU DE 300 DE LEI – CUM SE PRICOPSESC CASELE DE EXPEDIȚIE PE SPINAREA MICILOR TRANSPORTATORI – Editorial Alex Ciocan

210
0

S-a creat un obicei în ultimii 30 de ani în România din a specula absolut orice, de a transforma orice domeniu într-o bișniță. Din păcate, acest obicei a fost dus la extrem și astăzi, există sectoare parazitate complet de bișnițari precum sectorul transporturilor. La o mică analiză a burselor de transport din România, putem observa foarte clar faptul că bișnița este instalată asemenea unui cancer cu metastaze în fază terminală, pacientul (micul transportator) mai are doar câteva luni de trăit până când dă ortul popii (până când intră în faliment).

În momentul în care casele de expediții profită de poziția pe care o au pe piață și nenorocesc o întreagă industrie din pricina lăcomiei lor, este doar o chestiune de timp până când companiile de transport de mici dimensiuni, cele care se bazează pe cursele de pe bursă, vor intra în faliment. Efectiv nu se poate face transport cu prețul de 3 lei  / km, nu se poate face transport în ideea în care niște băieți deștepți, cu investiții minime respectiv un laptop și un birou de 300 de lei din Dedeman, iau cursele de la clienți cu 8 lei / km și le aruncă pe bursă cu prețuri derizorii chiar și de 3 lei / km.

Există în acest moment peste 2200 de case de expediții la nivel național, iar transporturile interne par să devină parte a unui sistem bolnav, asupra căruia statul trebuie să intervină. Trebuie introdus un tarif minim pe kilometru de care toată lumea să țină cont, atât transportatorii dispuși să ia curse cu 3 lei / km dar mai ales casele de expediții, în curtea cărora apar bolizi de lux de la o lună la alta fără să aibă absolut nici cea mai mică cheltuială. Transportatorii sunt cei care au cheltuieli, sunt singurii care muncesc și din acest motiv ei trebuie protejați de stat de lăcomia caselor de expediții.

În urma protestelor care au avut loc la începutul acestui an, transportatorilor li s-a promis un proiect de lege care ar urma să introducă în România un sistem anti dumping, un sistem care va reglementa un tarif minim pe kilometru în transporturile naționale de marfă. Când anume va apărea această lege, cât va fi tariful pe kilometru în sectoarele 3.5 tone, 7.5 tone, 40 de tone, nimeni nu știe exact. Rămâne doar să sperăm că această promisiune nu a fost doar praf în ochii protestatarilor, cum se întâmplă de obicei în România și, poate cu puțin noroc, vom avea o astfel de lege în 2025.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here