Home Camioane CELE MAI IMPORTANE PROBLEME ALE TRACȚIONIȘTILOR

CELE MAI IMPORTANE PROBLEME ALE TRACȚIONIȘTILOR

214
0

Business-ul de subcontractor (tracționist) pare să fie atât unul profitabil, dar și șansa șoferilor să scape de munca la patron. Sunt foarte mulți șoferi care au pus un ban de-o parte și se gândesc să devină independenți. În cazul în care sunt oarecum străini de acest domeniu, mulți dintre ei vor concluziona peste câteva luni de tracționeală, că nu prea merită, nici investiția, nici munca în sine. De ce? Pentru că sunt foarte multe substraturi neconvenabile ale acestui business pe care nu le cunoști decât atunci când dai nas în nas cu ele. Astfel, am alcătuit o listă cu cele mai mari probleme ale tracționiștilor care rulează intern.

CELE MAI IMPORTANE PROBLEME ALE TRACȚIONIȘTILOR

  1. Prețul foarte mic oferit pe kilometru. În acest moment, un tracționist câștigă undeva între 4.2 și 4.7 lei pe kilometru (intern). Evident, după ce scazi combustibilul, RCA, Rovinieta și alte cheltuieli, nu prea mai rămâi cu mare lucru. O firmă de transport nu poate avea profit atât timp cât rulează cu 4 lei / km. Cum reușesc tracționiștii să rămână pe piață de atâția ani este un mister total, întrucât calculele nu-i avantajează absolut deloc.
  2. Plata la 30 de zile (care nu sunt 30). E destul de dificil să menții un business pe linia de plutire atât timp cât mereu se întârzie la plată. Un tracționist este plătit de obicei la 30 de zile, care în realitate sunt mult peste 30 pentru că majoritatea caselor de expediții au inventat fel de fel de scuze ca să lungească cât mai mult termenul de plată, spre exemplu multe dintre ele fac plăți doar de 2 ori pe lună, rezultând astfel 15 zile de întârziere automată la plata unei facturi scadente. Așadar, 30 de zile de vin automat 45 de zile, ceea ce nu este ok.
  3. Lipsa curselor constante. Deși se promit 10.000 de kilometri pe lună, puține sunt firmele de spediție care sunt capabile să ofere măcar 8000 de kilometri / lună. Tracționiștii sunt ademeniți cu cifre și în realitate, la final de lună când trag linie, observă că din 10.000 promiși au primit curse pentru doar 6500 km. Într-adevăr, dacă te gândești la 10.000 de km făcuți pe lună, și înmulțești cu 4.5, sună bine 45.000 de lei /lună… Dar nu-i faci…
  4. Timpii neplătiți la încărcare-descărcare. În România se așteaptă la încărcare și la descărcare destul de mult. Media este undeva pe la 3-4 ore, dar sunt cazuri în care se stă și 24 de ore. Evident, timpul petrecut la încărcare și la descărcare nu este plătit. Astfel, cu cât se stă mai mult la încărcare și la descărcare, cu atât se fac mai puțini kilometri pe lună. Multă lume nu înțelege că dacă transportul intern ar fi profitabil, nu ar mai exista tracționiști. Toate cursele ar fi preluate de marii transportatori.
  5. Ciupeala „partenerilor” de afaceri. Multe case de expediții oferă tracționiștilor curse prin Google Maps. De ce folosesc Google Maps, un soft care nu este destinat camioanelor în loc de soluții GPS specializate? Pentru că folosind Google Maps reușesc să ciupească kilometri buni de la tracționiști. Google Maps nu vede restricțiile de înălțime și de tonaj, plus că te bagă prin centrele orașelor, nu pe centurile ocolitoare. Dacă ne gândim mai bine, la un singur oraș ocolit poate să fie o diferență de minim 10 kilometri care nu vor coincide cu comanda de transport, și automat tracționistul nu va primii banii pentru acel ocol.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here