Manipularea aparatului tahograf prin intermediul magnetului, telecomenzii ori conducerea cu mai multe carduri, nu are niciun beneficiu pentru șofer, din contră, poate să-i aducă probleme foarte grave pe cap. cu toate acestea, discutăm despre o practică destul de des întâlnită pe meleagurile noastre, iar în cele ce urmează vom discuta despre cele mai mari dezavantaje ale manipulării acestui aparat.
Ce fel de probleme poate aduce șoferilor Manipularea Tahografului
AMENZI ISCTR
Amenzile aplicate de ISCTR pentru astfel de practici sunt destul de mari, și cu toate că legea le permite să pună amenda pe companie, agenții au posibilitatea să-l încalțe și pe șofer. Majoritatea patronilor încurajează șoferii să folosească magnetul motivând faptul că în caz de amendă, o să o plătească firma. Ei bine, nu puține au fost cazurile în care patronii au cam uitat să plătească aceste amenzi…
NEPLATA SALARIULUI
De cele mai multe ori, folosirea magnetului merge mână în mână cu plata la kilometru. Din păcate, dacă nu există o înțelegere scrisă, negru pe alb, asupra învoielii dintre angajat și angajator, angajatul poate să rămână cu buza umflată la final de lună. Evident, niciun angajator nu va trece în contract plata la kilometru, întrucât este interzisă prin Regulamentul 561 alineatul 10. Din moment ce tahograful nu va înregistra kilometrii parcurși atunci când va fi manipulat, riscurile de a nu primi plata promisă sunt mari.
DISTRUGEREA SĂNĂTĂȚII
În meseria de șofer profesionist se muncește mult, conform Regulamentului 561 se poate ajunge și la 15 ore de muncă pe zi. Aproape dublu față de cele 8 ore de muncă ale unui job obișnuit. Oboseala este oricum uriașă în acest domeniu iar manipularea tahografului va agrava foarte mult această problemă pentru că în loc să se muncească 15 ore pe zi, s vor munci 17,18,19, 20 poate. Oamenii nu sunt roboți, oamenii au nevoie de odihnă iar folosirea magnetului poate aduce boli destul de grave sau chiar decesul.
BUN DE PLATĂ ÎN CAZ DE ACCIDENT
În momentul în care un camion este implicat într-un accident de circulație, poliția îi va cere un bon de la tahograf, să vadă dacă șoferul a respectat timpii de conducere și repaus. Acesta va fi scos vinovat în cazul unui accident cu toate că nu el l-a provocat, în cazul în care se constat că tahograful a fost manipulat. Logica este destul de simplă: camionul nu avea ce să caute în acel punct în acel moment, și nu s-ar fi aflat dacă șoferul ar fi respectat timpii de conducere și repaus conform Regulamentului 561.
CONDAMNARE LA ÎNCHISOARE
În cazul în care un camion produce un accident de circulație în care există victime decedate, faptul că tahograful a fost sau nu manipulat va face diferența între închisoare și libertate. Dacă se constată că s-a folosit magnetul și din cauza oboselii camionul a provocat accidentul, șoferul va primi închisoare cu executare 100%, închisoare la care se va duce el personal, nicidecum patronul companiei.