La început de an 2024, parcul auto al României număra 175328 autotractoare din categoria N înmatriculate în circulație, dintre care doar 12469 (7%) pot fi considerate camioane noi, având o vechime cuprinsă între 0 și 2 ani. Întrebarea de bază este câte camioane noi și second hand se cumpără anual în România, o țară în care prețul pe kilometru este uneori și sub 3 lei.
Câte camioane noi s-au cumpărat în România în anul 2023
Putem afla câte camioane noi s-au înmatriculat în România în 2023 analizând statisticile oficiale oferite de DRPCIV pentru fiecare lună în parte. Astfel, în ianuarie 2023 avem 559 unități noi, februarie 574, martie 639, aprilie 343, mai 563, iunie 593, iulie 549, august 606, septembrie 369, octombrie 84, noiembrie 60, decembrie nu există date oficiale pentru că angajații DRPCIV au greșit statistica. Astfel, ținând cont de eroarea din decembrie, avem un total de 4966 camioane noi din categoria autotractoare N, cu MMTA peste 16 tone, înmatriculate în 2023 în România.
Câte camioane second hand s-au cumpărat în România în anul 2023
Putem afla câte camioane second hand s-au achiziționat în România în 2023 (autotractoare N cu MMTA peste 16 tone) adunând pe fiecare lună în parte statisticile DRPCIV referitoare la înmatriculările autotractoarelor de categoria N, cu MMTA peste 16 tone. Astfel, în decursul lui 2023, au fost înmatriculate minim 5057 camioane second hand din import, excluse de la numărătoare reînmatriculările (schimbarea titlului de proprietate / camioanele deja înmatriculate care și-au schimbat proprietarul). De asemenea, ar mai fi de menționat și faptul că aceste statistici nu sunt 100% precise, din pricina celor de la DRPCIV, care pe luna decembrie 2023 au greșit statistica și astfel aceasta nu mai este publicată pe site-ul oficial, însă în mare ne putem face o idee generală despre câte camioane noi și second hand, cu MMTA peste 16 tone au fost înmatriculate în România în anul 2023.