Home Camioane CÂTE CAMIOANE ELECTRICE SUNT ÎNMATRICULATE ÎN ROMÂNIA

CÂTE CAMIOANE ELECTRICE SUNT ÎNMATRICULATE ÎN ROMÂNIA

162
0

O întrebare destul de firească ținând cont de faptul că în întreaga Europă este o adevărată isterie legată de reducerea noxelor CO2, mașinile electrice sunt împinse din ce în ce mai tare din spate iar majoritatea producătorilor de camioane au investit masiv la rândul lor în proiectarea și punerea pe piață a camioanelor electrice.

Astăzi avem camioane electrice de la Iveco, Scania, Volvo, Renault, camioane care deși nu au autonomie foarte mare, sunt perfecte pentru distribuția de mărfuri generale în zonele foarte aglomerate unde există de obicei și restricții pe parte de poluare cu CO2.

Ei bine, dar România cum stă oare la capitolul camioane electrice? Câte camioane electrice erau înscrise în România la finalul lui 2023? Există statisticile oficiale DRPCIV care ne pot lămuri în această situație.

CÂTE CAMIOANE ELECTRICE SUNT ÎNMATRICULATE ÎN ROMÂNIA

Autovehicule transport mărfuri (N), fără autotractoare – 1035 electrice

Autotractoare (N) – 12 electrice

Volvo FH Electric

  • 1 în București
  • 2 în Giurgiu
  • 1 în Timiș
  • 2 în Cluj

Mercedes Actros Electric

  • 6 Ilfov

Așadar, doar 12 autotractoare N înmatriculate în România la început de an 2024. O cifră mai mult decât rușinoasă dar care reflectă oarecum realitatea din această țară, în care încă nu s-a investit nimic în infrastructura pentru alimentarea camioanelor electrice, în timp ce firmele de transport care și-ar permite să achiziționeze capete tractor electrice preferă deocamdată să-și investească banii în dezvoltarea flotelor diesel Euro 6 din moment ce nu le obligă nimeni să cumpere unități electrice.

Desigur, mai există și problema lipsei de subvenții venite din partea statului român pentru firmele care doresc să achiziționeze camioane electrice, în străinătate, în țări în care au început să se cumpere masiv acest tip de vehicule, guvernele alocă fonduri uriașe care să ajute companiile să facă tranziția mai puțin costisitor de la diesel la electric.

Totuși, curios cum există 12 unități vândute în România, o să încercăm să aflăm care sunt cele 5 firme din România care și-au permis să-și achiziționeze în 2023 autotractoare N electrice pentru transportul rutier de mărfuri.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here