Munca de șofer profesionist care lucrează pe comunitate este o muncă extrem de dură, plină de greutăți, împărțită între dorul de familie, de casă și plină de singurătate. O asemenea muncă ar trebui plătită extraordinar de bine. Un bun exemplu aici ar fi Statele Unite, care au un sistem similar celui implementat în Europa prin intermediul Pachetului de Mobilitate, respectiv 4 săptămâni cu 1 săptămână acasă.
Ce salariu primește un șofer profesionist în SUA pentru 4 săptămâni lucrate afară? Ei bine, cifrele au fost făcute publice de creatoarea de conținut „Trucker Gal”, care pentru 4 săptămâni lucrate în SUA primește undeva între 6500 și 7000 de dolari, după taxe. Să nu uităm faptul că SUA are un sistem de reținere a taxelor la sursă asemenea României, așa că ce intră în contul angajatul este salariul net.
Consider că acesta ar fi un salariu corect și pentru un șofer care pleacă pe comunitate în Europa, undeva la 6500-7000 de euro NET. Și sincer să fim, analizând ce profituri uriașe au firmele mari de transport, această salarizare nu ar fi imposibil de implementat însă, evident, transportul efectuat pe comunitate prin firme românești sau străine are la bază profitul făcut pe urma exploatării forței de muncă, nicidecum acțiunii de transport în sine. Acum să facem un calcul mai aproape de realitate…
Momentan, un salariu considerat bun de mulți șoferi profesioniști care muncesc pe comunitate se situează undeva la 3500 euro pe lună. Din păcate companiile românești nu plătesc dormitul pe cabină, sau așa zisul „night-out” din UK, indemnizație plătită de țări precum Franța șoferilor care fac intern chiar, nu mai zicem de cursele internaționale. Dacă firmele românești ar adăuga și acea sumă de bani, care se învârte undeva la 50 de euro / noapte, salariul net al șoferului profesionist român care pleacă pe comunitate s-ar apropia de 5000 de euro NET pe lună, în cazul în care acum primește doar 3500 de euro.
Voi ce părere aveți? Care ar fi un salariu ideal și care credeți că ar putea fi un salariu real mai bun?