Asigurarea RCA pentru un camion în România ajunsese la un moment dat 18.000 de lei la B0, o sumă absolut halucinantă. Din ce cauză s-a ajuns la 18.000? Pentru că în România nu există instituții ale statului care să funcționeze, care să vegheze la bunăstarea cetățeanului sau a mediului de business. Atunci când la stână nu mai este niciun paznic, toate oile vor fi mâncate de lupi. Exact asta s-a întâmplat și în România, unde asiguratorii fac ce vor ei, pun ce prețuri vor ei, fără să-i deranjeze cumva cei de la ASF, domnii și doamnele plătiți cu zeci de mii de euro pe lună…
După protestul transportatorilor, asigurarea RCA a fost plafonată la 9000 de lei pentru camioanele B0. Ne punem întrebarea de ce au putut să scadă subit asiguratorii de la 18000 la 9000, evident răspunsul îl găsim în primul paragraf. Ani de zile asiguratorii au furat transportatorii cu aceste asigurări astronomice, când, iată, puteau să le vândă și la jumătate de preț fără probleme. Cam asta este România, dacă se permite o japcă, de ce să nu profiți, nu?
Care ar fi un preț corect al RCA pentru camioane în România?
Prețurile la orice produs / serviciu comercializat în România trebuie să fie în concordanță cu puterea de cumpărare și cu nivelul de trai. Transportul pe meleagurile din România se efectuează cu camioane care nu depășesc Euro 5 ca și vechime. Este adevărat, polițele RCA trebuie să aibă legătură și cu nivelul pagubelor făcute de un camion într-un accident rutier, însă nu poate să cadă nici într-o extremă care duce transportul rutier de marfă spre faliment. Camioanele cu care se face transport în România nu valorează de cele mai multe ori peste 10.000 de euro, nu ai cum să pui o poliță RCA de aproape 4000 de euro pe an, decât dacă vrei să practici o japcă unică în lume.
Un preț corect pentru o poliță RCA în România, pentru camioane, ar fi undeva la 5000 de lei, atât timp cât în Spania o poliță RCA pentru camioane este 1200 euro (6000 de lei) iar salariile, nivelul de trai este mult peste România.