Home Camioane Capital social de 50.000 de euro la înființarea firmelor de transport și...

Capital social de 50.000 de euro la înființarea firmelor de transport și caselor de expediții în România

381
0

În România oricine poate să-și înființeze o companie de tip SRL cu maxim 200 de lei, fără să facă dovada studiilor în domeniul în care doresc să activeze. Mai mult, cei 200 de lei depuși drept capital social pot fi retrași ulterior. Din păcate, accesul mult prea facil la astfel de afaceri a stricat piața transporturilor din România, prețul pe kilometru ajungând astăzi undeva sub 3 RON. Taximetrele merg cu 3,5 lei / km, camioanele de 40 de tone cu 2,9 lei / km.

Există legi (create pentru a fi fentate) care cer pentru licențiere atât pentru companiile de transport cât și pentru casele de expediții, să facă dovada lichidităților în conturi însă prin intermediul unor asigurări de câteva sute de euro pe an, acestea scapă de necesitatea deținerii sumelor de bani propriu zise (9000 euro pentru primul camion în cadrul unei firme de transport, apoi câte 5000 de euro pentru fiecare camion suplimentar, și 50.000 de euro pentru casele de expediții).

Astfel, piața a devenit supra aglomerată, atât de firme de transport cât și de case de expediții, case de expediții care acum în 2024 sunt peste 2000 la număr în toată țara. Este mai mult decât evident faptul că în momentul în care aceste 2000 de case de expediții ies la jupuit, pentru micul transportator nu mai rămâne nimic bun. Astfel, consider imperios necesar instituirea unui capital social de 50.000 de euro atât la înființarea firmelor de transport, dar și pentru expeditori.

În lumea civilizată cam așa iau naștere afacerile, cu bani mulți și garantați, care să nu mai poată fi ulterior retrași, ci folosiți efectiv pentru investiții. Numai în România se poate retrage capitalul social care, să nu uităm, reprezintă suma de bani cu care administratorul răspunde în caz de litigiu. Atât timp cât nu se va implementa capital social de 50.000 de euro fără posibilitatea retragerii ulterior la înființarea firmelor de transport și a caselor de expediții, prețul pe kilometru va scădea și mai mult. De asemenea, o soluție salutară ar fi și interzicerea folosirii asigurărilor în locul banilor propriu-ziși.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here